مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام رفع مشکلات فیزیکی مدارس این استان را نیازمند تزریق سالانه 320 میلیارد ریال دانست.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 28 September 2015
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام رفع مشکلات فیزیکی مدارس این استان را نیازمند تزریق سالانه 320 میلیارد ریال دانست.
به گزارش تابناک ایلام،سعید هژبری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: نیاز عمده مدارس این استان اکنون در حوزه های مقاوم سازی، تخریب و نوسازی، هوشمند سازی، تجهیزات، سیمستم های گرمایشی و سرمایشی و تعمیرات اساسی است.
وی اعتبار لازم برای تجهیزات مدارس این استان را 160 میلیارد ریال، هوشمندسازی کلاس های درس 300 میلیارد ریال، انجام تعمیرات اساسی 280 میلیارد ریال و اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس این استان را 140 میلیارد ریال اعلام کرد.
هژبری اظهار کرد: چنانچه سالانه 320 میلیارد ریال به این اداره کل اختصاص یابد در طول 10 سال متوالی به شرط اینکه نیازی اضافه نشود وضعیت فیزیکی مدارس استان ایلام به شرایط مطلوب خواهد رسید.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با اشاره به در دست ساخت بودن مدارس و مقاوم سازی 91 مدرسه و تخریب و بازسازی کلاس های درس به تعداد بیش از 90 فضا، مجموع اعتبار برای اتمام این عملیات را 2 هزار و 350 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی، مشارکت مردم را در توسعه و گسترش فضاهای آموزشی در این استان مهم ارزیابی کرد.
به گفته وی، اگر چه امسال میزان مشارکت مردم در ساخت و ساز مدارس تاکنون 155 میلیارد ریال بوده ولی همچنان برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند مشارکت هر چه بیشتر مردم هستیم.
100 هزار دانش آموز مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری در یک هزار و 341 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار