گزارش
قدر مسلم این است که شهر مهران بعنوان مرکز ثقل میزبانی وهدایت زائرین حسینی به عتبات عالیات است وتمرکز بر رفع مشکلات عمرانی وزیرساختی این شهر مساله ایست که نباید به راحتی از آن گذشت
کد خبر: ۱۰۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 29 September 2015
اربعین سال گذشته بود که به یکباره استان ایلام میزبان خیل انبوهی از زائرانی از سراسرکشور شد تا برای شرکت در راهپیمایی وکنگره عظیم شیعیان در کربلای معلی حضوریابند.
این خیل جمعیت که طبق آمار اعلام شده از مبادی مسوول بیش از 1میلون وپانصدهزارنفر تخمین زده شد استان محروم وفاقد امکانات زیربنایی مطلوب وزیرساختهای مناسب راغافلگیر کرد واینجا بود که مسوولین کشوری واستانی به نداشته های ایلام  وداشته هایی که حق این استان محروم ومرزنشین است پی بردند.
مسوولین ارشد پیاپی آمدند ورفتند وحاصل آن تصویب طرحهایی برای توسعه زیرساختهای استان ایلام خصوصا بهبود وضعیت جاده های ارتباطی وامکانات رفاهی بود که شاید بتوانند حجم عظیمی از این مشکلات را کاهش دهند واستان ایلام که به شاهراه اصلی عتبات عالیات تبدیل شده است بتواندمثل همیشه از این آزمون بزرگ  میزبانی زائرین اربعین حسینی سربلند بیرون آید.
به گزارش تابناک ایلام،قدر مسلم این است که شهر مهران بعنوان مرکز ثقل میزبانی وهدایت زائرین حسینی به عتبات عالیات است وتمرکز بر رفع مشکلات عمرانی وزیرساختی این شهر مساله ایست که نباید به راحتی از آن گذشت واهتمام ویژه به رفع مشکلات زیرساختی این شهر می تواند تسهیل کننده امور رسیدگی به زائرین اربعین حسینی باشد.

معاون فرماندار مهران ساماندهی حمل‌ونقل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام زیرساختی و راه‌سازی را از نیازمند‌ی‌های مهم مهران برای اربعین امسال عنوان کرد.

«حسین نظری»، درمورد وضعیت زیرساخت‌های مهران برای اربعین امسال اظهار کرد: در حوزه تعریض ابنیه، حذف نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های خطرناک محور ایلام به مهران به طول 75 کیلومتر از اربعین سال گذشته به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه روکش آسفالت این محور و چاله‌وچوله‌های آن کاملاً اصلاح شده است، امیدواریم پروژه تقاطع غیر هم‌سطح «صالح‌آباد» تا اربعین امسال به اتمام برسد.

نظری ادامه داد: تعریض تمام پل‌ها «رضاآباد» تا سد«آل‌اسحاق» در دست اجرا است و یک لاین برای تردد آسان زائران اضافه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از پل زائر تا خروجی و وردی مرز مهران به طول 11 کیلومتر روشنایی در طول سه ماه ایجادشده است، خاطرنشان کرد: قبلاً یک پل زائر وجود داشت و که امسال یک پل دیگر در مسیر برگشت زائران در حال ساخت است که تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نظری تصریح کرد: با ایجاد یک میدان جدید در نزدیکی پایانه مرزی مهران بخشی از حجم ترافیک، کنترل و مدیریت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری مهران با تأکید بر اینکه سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور برای نقل‌وانتقال باید تمهیدات بیشتری بیندیشد، افزود: امیدواریم در اربعین امسال با کمترین مشکل بیشترین خدمت به زائران امام حسین (ع)، ارائه شود.

نظری اضافه کرد: پروژه‌های زیرساختی و راه‌سازی زمان‌بر هستند اما فاز یک و 2 پروژه راه‌سازی کنجان‌چم در قالب پروژه اربعین نیست چراکه دو سال زمان می‌برد تا به بهره‌برداری برسد و الآن 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه به طول 10 کیلومتر ساخته خواهد شد.

به هرتقدیر تا اربعین فرصتی باقی نمانده است ونباید درروندآماده سازی زیرساختهای شهرستان مهران خللی ایجاد شود زیرا همانطور که مسئولین پیش بینی کرده اند دراربعین امسال بیش از دومیلیون زائر حسینی عازم کربلای معلی خواهند شد وهمه مسئولین ومردم استان ایلام باید خود رابرای میزبانی از این عزیزان آماده کنند ،اربعین سال گذشته تلنگری بود به مردم ومسوولین استان که ظرفیتها وداشته ونداشته های خود رابهتر احصاء کنند تا با رفع نواقص وبسیج داشته های خود بتوانند خدمات شایسته ای را به میهمانان خود ارائه نمایند.

گرچه این مردم نجیب با حداقل داشته های خود دراربعین سال گذشته حماسه ای جاوید وماندگار خلق کرده اند وبه نیک  آداب میزبانی را ادا نمودند



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار