مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طرح پویش فرهنگی ایمنی با عنوان طرح پویش همراهان سفر ایمن به منظور ارتقا ایمنی در سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی، از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده همزمان با سراسر کشور در راه‌های این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 13 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه  اظهار داشت: این پویش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقا ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح به منظور گرفتن تصمیمات اثربخش برای ارتقای ایمنی در سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی به اجرا در می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده است، یادآور شد: این طرح از ۲۵ اسفند سال جاری به مدت ۲۰ روز اجرا می‌شود.

دلخواه تاکید کرد: کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهارچوب آیین نامه انضباطی اجتماعی ترافیکی و مورد تاکید کمیسیون ایمنی راه‌ها از دیگر اهداف این پویش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام خاطرنشان کرد: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های آیینی سنتی بومی مقصد و کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی شهر مقصد از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار