کد خبر: ۱۰۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 04 October 2015

مقبوليت و مشروعيت،ارکان اقتدار پليس در جامعه

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان در استان ايلام گفت:مقبوليت و مشرعيت دو رکن اصلي براي اقتدار پليس در جامعه محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "شهرام اميريان" گفت:هفته ناجا بهانه اي براي نمايش اقتدار و توانمندي هاي پليس در جهت برقراري نظم و امنيت مطلوب در جامعه و ارائه كارنامه خدمات و عملكرد نيروي انتظامي است .

وي امنيت اجتماعي را يکي از پايه هاي قوام ، ثبات و پيشرفت کشور عنوان کرد و گفت : وقتي امنيت وجود نداشته باشد فکر و عمل ملتزم براي پيشرفت و عدالت نيز نخواهد بود.

سرهنگ اميريان با بيان اينکه نيروي انتظامي هم مظهر اقتدار و هم مظهر دلسوزي و رافت نظام است گفت : پليس اين دو مظهر و جلوه را در کنار يکديگر مورد توجه قرار داده و يکي از رموز موفقيت پليس مي باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان با بيان اينکه نيروي انتظامي امروز پيشرفت هاي زيادي کرده عنوان داشت : نيروي انتظامي امروز در مسير يک نيروي مطلوب ، اسلام و قرآن قرار گرفته و با دانش و تحقيق و استعدادي که در وجود نيروهاي پليس است سربلندي ايران امروزي را رقم مي زدند .

وي با اشاره به اينکه شهرستان ايوان از وضعيت امنيتي مناسبي برخوردار است، بيان داشت: با همدلي و همراهي مردم و مسئولان امروز امنيت پايدار درشهرستان برقرار است.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان با اشاره به شعار هفته ناجا، تحقق همدلي و همزباني را در گرو همدلي و همزباني و مشاركت دستگاه هاي اجرايي دانست و گفت: نيروي انتظامي مظهر حاكميت و امنيت جمهوري اسلامي است

وي ادامه داد: شعار هفته ناجا، سرلوحه كاري پليس و رويكرد نيروي انتظامي در طول يك سال پيش‌رو است.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي، اقتدار را مبني بر پذيرش مردم و مشروعيت عملكرد خود از سوي جامعه مي‌داند.

سرهنگ اميريان تاكيد كرد: اقتداري براي پليس ارزشمند است كه در راستاي بهبود امنيت و آرامش، همبستگي ملي، عبور از چالش‌ها و بحران‌ها، مقابله با ظالم و حمايت از مظلوم باشد.

وي در پايان ابراز كرد: هر نيروي پليس بازوي قدرتمند و توانمند در راستاي همدلي و همزباني در جامعه است كه مي‌تواند با ارانه نقش انقلابي و جهادي خود در اين راه گام‌هاي محكمي بر دارد.

مراسم صبحگاه مشترك هفته ناجا با حضور نماينده ولي فقيه،فرماندار، اعضاي شوراي تامين شهرستان، فرماندهان ومسئولان ادرات ونهادهاي دولتي، برگزار شد.

در اين مراسم با اهداء لوح وهديه ازخانواده هاي معظم ومعززشهداء،همکاران جانبازسرافراز وايثارگر وبازنشستگان گرامي باحضور نماينده محترم ولي فقيه ،فرماندارواعضاي شوراي تامين وديگرميهمانان تجليل به عمل آمد.

آغاز فعاليت پارک ترافيک در ايلام همزمان با اولين روز از هفته ناجا

پارک ترافيک شهر ايلام همزمان با اولين روز هفته ناجا در ايلام با حضور جمعي از مسئولان استاني آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ "نورا.. خادم" رئيس راهنمايي و رانندگي در آيين مراسم بازگشايي شهرک ترافيک عنوان كرد:برابر جدول برنامه هاي هفته ناجا در سال 1394 و حضور مستمر دانش آموزان و همياران پليس در شهرک ترافيک اين مکان امروز رسما با حضور مسئولين استاني بازگشايي و کارخود را آغاز نمود.

وي به اثرات مفيد فرهنگسازي مناسب در جامعه اشاره و عنوان کرد:در سال 94 اداره آموزش و فرهنگ ترافيک با رويکردي جديد و با هنر نمايش، قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي رابراي بچه ها بازگو مي کند.

سرهنگ خادم افزود: مدارس مي توانند با اعزام دانش آموزان به شهرک ترافيک از اين مکان ديدن و کارشناسان نيز قوانين و مقررات راهنماييو رانندگي براي آنها بازگو مي کنند.

اين مقام انتظامي ادامه داد :اداره آموزش وفرهنگ ترافيك پليس راهور نسبت به آماده سازي بسته هاي فرهنگي اقدام که طي برنامه ريزي و هماهنگي با آموزش وپرورش ضمن آموزش كليه دانش آموزان پايه ابتدايي و نونهالان مراكز پيش دبستاني در پارك ترافيك در طول هفته ناجا و سال تحصيلي بسته هاي فرهنگي نيز اهداء خواهد شد.

سرهنگ خادم در پايان گفت:اميداست كه سال تحصيلي جديد سالي ايمن وبدون حادثه وتوأم با موفقيت براي دانش آموزان عزيز باشد.

مشارکت مردم، تضمين کننده امنيت پايدار است

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام گفت: پليس به عنوان يک نيروي مردمي در مأموريت هاي خود به اين اصل معتقد است که با مشارکت و حمايت مردم مي تواند امنيت را حفظ و بقاء بخشد و در آن راستا قدم بر دارد .

سرهنگ" فردين پيري "در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، جلب اعتماد مردم را بزرگترين سرمايه اجتماعي پليس عنوان کرد و اظهارداشت: نيروي انتظامي با احترام به اين اعتماد، تلاش خواهد کرد چتر امنيتي خود را براي آحاد مردم بگستراند.

وي، اقتدار پليس را در گرو همراهي و همدلي مردم دانست و گفت: شعار امسال هفته ناجا نشان دهنده اين نياز پليس است تا بتواند امنيت اجتماعي و آرامش رواني را در جامعه حفظ کند.

اين مقام انتظامي با تأکيد بر استمرار و ارتقا بخشي طرح هاي انتظامي در مقابله با جرايم، گفت: از ابتداي سال 94 با تشکيل قرارگاه مبارزه با سرقت، انجام پايش هاي روزانه، هدفمند کردن گشت ها و مشارکت دادن مردم در پيشگيري از جرم با ارائه آموزش هاي عمومي به جامعه هدف، وقوع سرقت در مرکز استان 13 درصدکاهش يافته است.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام تصريح کرد: اجراي طرح هاي پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز ، ارتقاء امنيت اخلاقي در پارک ها و تفرج گاهها و برخورد با قليان سراهاي متخلف از ديگر اقدامات شاخص پليس در نيمه اول امسال بوده است.

10 برنامه کلان پليس سيروان در هفته ناجا

فرمانده انتظامي شهرستان سيروان در استان ايلام از برگزاري و اجراي 10 برنامه کلان پليس اين شهرستان و هفته ناجا خبر داد و گفت: رويکرد اين برنامه ها برمحور جامعه محوري خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ابوالقاسم ايمان پور"با گراميداشت هفته ناجا ، گفت: سعي خواهيم کرد امسال در هفته ناجا برنامه هاي مختلف و متنوعي را از حرکت جامعه محور پليس به نمايش بگذاريم .

وي ادامه داد: برگزاري چند همايش با مشارکت نهادها و ادارات دولتي ، برگزاري مسابقات انتظامي ، انجام چند رزمايش و مانور ، برپايي نمايشگاه و ديدار با خانواده معظم شهداء و ايثارگران از مهمترين برنامه هاي اين شهرستان در هفته ناجا خواهد بود.

فرمانده انتظامي شهرستان سيروان در ادامه به ارتباط برخي آسيب هاي اجتماعي با جرايم و تأثير آن ها بر امنيت و احساس امنيت در جامعه پرداخت و گفت: اعتياد به عنوان يک آسيب اجتماعي علاوه بر اينکه آسيب هاي ديگري چون طلاق را به دنبال دارد باعث مي شود که احساس امنيت در جامعه مختل شود .

سرهنگ "ايمان پور " تصريح کرد: بر اساس شاخص هاي موجود شهرستان سيروان از وضعيت امنيتي مطلوبي برخوردار است و ارتباط خوب دستگاه قضايي و پليس در اين شهرستان نويد بخش حفظ آرامش رواني و امنيت اجتماعي پايدار براي اين شهرستان تازه تأسيس خواهد بود .

هفته ناجا پيش در آمد رزمايش اربعين حسيني در شهرستان مهران است

گروه استان ها- فرمانده انتظامي شهرستان مرزي مهران در استان ايلام گفت: هفته ناجا در سال 94 پيش در آمد رزمايش عظيم اربعين حسيني در اين شهرستان خواهد بود .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محسن کشتکار" با گراميداشت هفته ناجا،با اشاره به اينکه شهرستان مرزي مهران با 430کيلومتر مرز مشترک امروز دروازه عتبات عاليات است گفت: امنيت در اين منطقه از کشور باعث شده است که خيل زائران حسيني مهران را براي سفر به مرقد مطهر اباعبدا... الحسين (ع) انتخاب کنند.

وي گفت: در نظر داريم از ظرفيت هفته ناجا براي جلب مشارکت ساير نهادها و ارگانهاي دولتي و آحاد مردم مرزدار اين شهرستان در جهت تهيه و راه اندازي زير ساخت ها با هدف رفاه حال زائران در کنگره عظيم اربعين که پس از هفته ناجا اجرايي خواهد شد استفاده نمائيم .

فرمانده انتظامي شهرستان مهران افزايش گيت هاي ورود و خروج زائران از 18 گيت به 96 گيت را از دستاوردهاي تعامل با سازمان ها و ادارات ديگر دانست و گفت: تقويت ستادهاي مردمي با جلب همراهي مردم مي تواند بسياري از نواقص را بپوشاند.

سرهنگ کشتکار تحقق عملي خدمت گذاري به مردم را در گرو عمل به شعار هفته ناجا خواند و گفت: اگر بتوانم در اجراي طرح هاي انتظامي و ترافيکي مردم را با خود همراه کنيم به خوبي مي توانيم عملکرد موفقي داشته باشيم .

برنامه دیدار مسئولان نیروی انتظامی با مردم ایلام اعلام شد

گروه استان ها- مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان ایلام با صدور اطلاعیه ای برنمه دیدارهای فرماندهان و مسئولان انتظامی استان ایلام با مردم را در ایام هفته ناجا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است:

نشست های ارتباط مستقیم فرماندهان و مسئولان انتظامی استان ایلام همزمان با ایام هفته ناجا به صورت روزانه برگزار می شود.

بر همین اساس روز شنبه یازدهم مهرماه معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام پاسخگوی مراجعه کنندگان در دفتر نظارت همگانی خواهد بود.

در روزهای یکشنبه تا پایان هفته شانزدهم مهرماه به ترتیب رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (12 مهرماه) فرمانده انتظامی استان ایلام (13 مهرماه) رئیس پلیس امنیت عمومی (14 مهرماه) معاون نیروی انسانی (15 مهرماه) و رئیس پلیس آگاهی (16 مهرماه) به صورت حضوری به سوالات مراجعان پاسخ خواهند داد.

گفتنی است: جلسات ارتباط مستقیم فرماندهان و مسئولین انتظامی استان با مرده در محل دفتر نظارت همگانی واقع در میدان شهید کشوری جنب بهداری شفا ناجا برگزار می شود

امنيت کشور يک واقعيت جهاني است

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با تأکيد براينکه امنيت کشور يک واقعيت جهاني است که همه کارشناسان و دولت ها به آن اذعان دارند گفت: نيروي انتظامي در واقع مظهر اقتدار، ثبات سياسي و امنيت اجتماعي و فرهنگي است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، آيت ا.."محمدنقي لطفي" در خطبه هاي نماز جمعه امروز شهر ايلام خاطرنشان کرد: امنيت کشور مرهون تلاش نيروهاي مسلح به صورت عمومي و نيروي انتظامي به طور خصوصي مي باشد.

امام جمعه ايلام اقتدار در مقابل دشمنان ، مقابله با هنجارشکنان و باندهاي توزيع مواد مخدر و برخورد با رأفت اسلامي در مقابل مردم را از وظايف سازماني ناجا دانست.

وي با اشاره به اينکه کشور پنهاور ايران اسلامي با وجود همجواري با کشورهاي نامن منطقه ، از امن ترين کشورهاي جهان محسوب مي شود گفت: اين موضوع يک واقعيت جهاني است که همه کارشناسان جهاني و دولت ها بر آن اذعان و اعتقاد دارند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام تصريح کرد: يکي از وظايف نيروي انتظامي برقراري امنيت در داخل کشور است که همه شاهد آن هستند.

آيت ا... لطفي با اشاره به شهداي زيادي که نيروي انتظامي در راه مبارزه با هنجارشکنان و باندهاي مخوف مواد مخدر تقديم انقلاب کرده است گفت: استان ايلام با وجود 430 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق از امنيتي قابل قبول برخوردار است و کوچکترين نامني در اين استان وجود ندارد.

سردار علي دولتي فرمانده انتظامي استان ايلام به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نمازجمعه امروز شهر ايلام گفت: همدلي و هم زباني يکي از مولفه هاي اقتدار پليس است.

وي اظهار داشت: امروز نيروي انتظامي در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در کنار قاطعيت در برخورد با مجرمان با رفتار اسلامي با مردم رفتار مي کنند.

فرمانده انتظامي استان ايلام تصريح کرد: درستکاري ، پاکدامني، سرعت عمل و دفاع از نظام و اجراي قانون اسلامي از ويژگي هاي پليس است.

وي با اشاره به اينکه امروز پليس خود را پاسخگوي مردم مي داند از اربعين حسيني و انتخابات به عنوان دو مأموريت ويژه پليس استان در ادامه سال جاري نام برد.

سردار دولتي توجه به امنيت در فضاي مجازي را نياز امروز جامعه دانست و گفت: خانواده ها بايد به اين مهم توجه داشته باشند که جرايم از فضاي فيزيکي به فضاي مجازي انتقال يافته است.

وي وضعيت امنيت در سطح استان و 430 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق را مطلوب ارزيابي کرد و اظهار داشت: تلفن هاي 197 براي نظارت مردم بر عملکرد پليس و سامانه 110 براي واکنش سريع به درخواست هاي مردم وظايف حساسي به عهده دارند که موفقيت هاي خوبي نيز به دست آمده است.

گفتني است: در آستانه فرارسيدن هفته ناجا ، کارکنان نيروي انتظامي در سراسر استان حضور پرشور در نامز جمعه اين هفته داشتند.

اربعين و انتخابات ماموريت هاي ويژه پليس در ادامه سال 94

فرمانده انتظامي استان ايلام بعنوان سخنران قبل از خطبه هاي نماز جمعه امروز ايلام گفت: اربعين حسيني و انتخابات به عنوان دو موضوعي که شاخصه اصلي آن ها حضور ميليوني مردم است ، دو ماموريت ويژه پليس در ادامه سال 94 محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سردار"علي دولتي" اظهار داشت:همدلي و همزباني يکي از مولفه هاي اقتدار پليس است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به شاخصه هاي اصلي پليس در ناجا اشاره کرد و گفت : سرعت عمل،دقت عمل، پاکدستي و امين بودن در کنار اقتدار و عطوفت اسلامي از مهمترين ويژگي هاي پليس در نظام مقدس جمهوري اسلامي مي باشند.

فرمانده انتظامي استان ايلام به شعار امسال هفته نيروي انتظامي با عنوان اقتدار پليس، همدلي و همزباني، امنيت و آرامش اشاره کرد و افزود: پليس در مقابل کساني که امنيت مردم را به خطر انداخته و هنجارشکني کنند با قاطعيت تمام برخورد کرده و از حقوق مظلومان دفاع خواهد کرد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه امروز پليس خود را پاسخگوي مردم مي داند،گفت:اعتماد مردم به پليس و حمايت آن ها نشان دهنده اقتدار ناجا است.

فرمانده انتظامي استان ايلام توجه به امنيت در فضاي مجازي را نياز امروز جامعه دانست و گفت:پليس امروز در موضوع فضاي مجازي موفق عمل کرده است و خانواده ها نيز بايد به اين مهم توجه ويژه داشته باشند.

سردار دولتي در ادامه از اربعين حسيني و برگزاري انتخابات به عنوان دو ماموريت ويژه پليس استان در ادامه سال جاري نام برد و گفت:ويژگي اين دو ماموريت حضور پرشور و ميليوني مردم است.

وي با تاکيد بر لزوم همرا داشتن ويزا و پاسپورت براي زائران حسيني در اربعين امسال ، از مردم استان خواست ضمن همراهي با پليس درخدمتگذاري به زائران، به اجراي قانون که مطابق با قانون شرع اسلام است اهتمام کافي داشته باشند.

اين فرمانده ارشد انتظامي برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان را دومين ماموريت ويژه پليس در پايان سال جاري خواند و از مردم و کانديداها خواست با توجه به استارت انتخابات از تخريب ديگر کانديداها پرهيز کنند.

وي با اعلام آمادگي براي تامين امنيت انتخابات و کنگره عظيم اربعين ابراز اميدواري کرد بتوانيم اين دو ماموريت را به صورت احسن انجام دهيم.

سردار دولتي همچنين به موفقيت هاي پليس در شش ماه ابتدايي سال 94 اشاره کرد و گفت: تعداد وقوع سرقت هاي مهم در مدت ياد شده 17 درصد کاهش يافته است.

وي از کاهش 83 درصدي وقوع سرقت هاي مسلحانه،کاهش12 درصدي قتل و کاهش33 درصدي کلاهبرداري در استان از ابتداي امسال تاکنون در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته نيز خبر داد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار