بخشدار سرابباغ از مشکل آنتن‌دهی در روستاهای بخش سرابباغ آبدانان خبرداد و گفت: بیش از چهار هزار ساکن روستاهای بخش سرابباغ در قرن ارتباطات، با مشکل ارتباطی دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 05 October 2015
بخشدار سرابباغ از مشکل آنتن‌دهی در روستاهای بخش سرابباغ آبدانان خبرداد و گفت: بیش از چهار هزار ساکن روستاهای بخش سرابباغ در قرن ارتباطات، با مشکل ارتباطی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش تابناک ایلام: قرن ۲۱ را قرن انفجار ارتباطات و عصر تکنولوژی می‌دانند اما عصر ارتباطات و تکنولوژی در روستا‌های سرابباغ جایگاهی ندارد و مردم روستایی این بخش از آنتن‌دهی، پوشش شبکه تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت محروم‌اند.

بخشدار سرابباغ با اشاره به وجود مشکلات ارتباطی روستاهای این بخش، گفت: ساکنان روستاهای بخش سرابباغ آبدانان بیش از سه سال است که از تکنولوژی روز ارتباطات بی بهره‌اند و برای برقرار کردن یک تماس ساده، مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند.

حمید دانیالی افزود: بیش از چهار هزار نفر ساکن روستاهای بخش سرابباغ معادل ۷۰۰ خانوار روستایی از عدم آنتن دهی، مشکل برقراری شبکه تلفن‌های همراه، تلفن ثابت و اینترنت رنج می‌برند.

محرومیت روستاها از خدمات ارتباطی، بی عدالتی است

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از لازمه‌های زندگی اجتماعی استفاده از تکنولوژی روز است، بیان کرد: در عصر ارتباطات و تکنولوژی قرن ۲۱ محروم بودن روستاییان از ساده‌ترین امکانات ارتباطی و خدمات اینترنتی، بی عدالتی و خلاف سیاست معکوس مهاجرت به روستاست.

دانیالی تصریح کرد: هفت روستای این بخش با مشکل آنتن‌دهی، نبود خط ثابت و خدمات اینترنتی محروم و مردم این روستاها نیز از این موضوع نگران‌ هستند و با وجود مکاتباتی که تاکنون انجام شده، هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم.

این مسئول با بیان اینکه کابل تلفن روستاهای وچکبود سفلی و گل‌گل سفلی سه سال قبل به سرقت رفته است، گفت: پس از این اتفاق، چندین بار برای برقراری خط ثابت این روستاها مکاتباتی انجام دادیم اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفتیم و در حال حاضر مردم این دو روستا از خدمات اینترنتی و ارتباطی محروم‌اند.

بخشدار سرابباغ با اشاره به عدم پوشش‌ آنتن‌دهی تلفن همراه در چندین روستای این بخش، افزود: روستاهای سیاه‌گاو، وچکبود علیا و سفلی، وچکاب جودکی و سرابنقل از عدم پوشش آنتن دهی تلفن همراه به شدت رنج می‌برند.

عدم آنتن دهی، مشکل اصلی گردشگران روستای سیاه‌گاو

وی با بیان اینکه روستای سیاه‌گاو یکی از مناطق بکر و دیدنی در سطح ملی است، تأکید کرد: روستای سیاه‌گاو با دریاچه‌های دوقلو یکی از مناطق دیدنی این شهرستان در سطح ملی است و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به این روستا مراجعه می‌کنند اما یکی از مشکلات اساسی این روستا که باعث نگرانی گردشگران نیز شده، عدم آنتن دهی تلفن همراه و نبود شبکه ارتباطی است.

دانیالی اظهار کرد: قبل از زلزله ۲۷ مردادماه سال گذشته در این شهرستان، مشکلات ارتباطی در این بخش وجود داشت اما پس از زلزله سال گذشته، مشکلات ارتباطی بیشتر شده و همین امر نیز نگرانی اهالی این روستاها را به دنبال داشته که نیاز است مسئولان مخابرات استان و شهرستان نسبت به اختصاص اعتبار برای رفع مشکلات و زیرساخت‌های ارتباطی این بخش اقدام کنند.

بخش سرابباغ بیش از هشت هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از مردم این بخش با مشکلات ارتباطی مواجه هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار