بازرس کل استان ایلام؛
بازرس کل استان ایلام اظهار کرد :در سطح کشور ۲۵ هزار هکتار گلخانه وجود دارد که باید به این مقدار به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 15 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛  مهدی اصلانی کرچی  در بازدید از مجتمع گلخانه بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران افزود : تسریع در صدور و واگذاری سند ثبتی و پروانه بهره برداری، کاهش در هزینه های تولید به خاطر مواد اولیه و نهاده ها، کاهش سختی و ای سی (ec) آب، اقتصادی کردن تولید، روان سازی صادرات و بازاریابی محصولات و تسهیل در بازار مصرف و فروش از مهمترین مطالبات و خواسته های گلخانه داران است.

وی بیان داشت : در قانون جهش تولید اعتبارات پژوهشی با همکاری شرکت های دانش بنیان در راستای پیگیری رفع مشکلات واحدهای تولیدی لحاظ شده است و با حضور تمام وقت مهندسان ناظر کشارزی بیشترین بهره وری و تولید علمی و کیفی محصول از اراضی گلخانه ای حاصل خواهد شد.

اصلانی  بر حضور تمام وقت مهندسان ناظر کشاورزی در گلخانه ها تاکید کرد و   مطرح کرد : این مهندسان ناظر با هدف تولید یک محصول سالم و بر پایه علمی باید بر روال فعالیت واحدهای گلخانه ای نظارت مستمر داشته باشند و این اقدام علاوه بر افزایش راندمان تولید با صرف هزینه کمتر برای کشاورز در هر واحد گلخانه ای، شرایط اشتغال زایی برای خود مهندسان ناظر را نیز فراهم می کند.

وی گفت : باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و واحدهای تحقیقات کشاورزی برای انجام فعالیت های پژوهشی با هدف کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری در سطح استفاده شود./ع

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار