معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام،
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت : برای توانمندسازی نیروی کار ماهر و توسعه اشتغال نیاز به توسعه مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت های استان است.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ 29 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار عباسی افزود : توسعه پایدار در جامعه با تقویت مهارت آموزی تحقق می‌یابد و لازم است آموزش‌های مهارتی تقویت شوند چون این حوزه با افزایش توان ملی رابطه مستقیم دارد.

وی گفت : یکی از عوامل اصلی در رشد و توسعه جوامع، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است، در واقع هدف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تربیت نیروی ماهر و کاربلد برای بخش های مختلف جامعه است.

عباسی ادامه داد : باید بین این آموزش ها و بازار کار، تناسب برقرار باشد، در غیر این صورت منجر به ایجاد بحران‌های اجتماعی خواهد شد، اما سازمان فنی و حرفه ای توانسته بازار مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کند.

وی مطرح کرد : در طی این مدت، تفاهم نامه بین وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این شرکت‌ها در استان ایلام امضا شده و نیروی های بومی از آموزش‌های تخصصی و لازم برخوردار می‌شوند تا مشکل کمبود نیروی متخصص بومی نیروهای نفت و گاز در استان برطرف شود که از کارهای ماندگار است.

عباسی گفت : ظرفیت‌های خوبی در استان ایلام وجود دارد که می‌تواند حلقه مکمل رشد و توسعه اقتصادی استان باشد و به همین دلیل باید زمینه برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار