مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: معلمان افسران مقابله با ناتوی فرهنگی هستند و نقش معلم در تاریخی تمدن برجسته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 09 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی در آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی اموزش و پرورش ایلام اظهار داشت: هفته معلم هفته بزرگداشت نام و خاطره شهدای عزیزی است که در راه تعلیم و تربیت گام های مهمی برداشته و  همواره در ذهن ها ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با معلمان سراسر کشور، افزود: ایشان فرمودند معلمان سربازان گمنام نظام اسلامی هستند که برای گذر از گردنه های دشوار  تلاش های بسیاری می کنند و در این راه سربلند بیرون آمده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: اگر ما در پیچ های سخت و دشوار زندگی به سمت معلم پیش برویم، مشکلات حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… وجود نخواهد داشت.

درویشی اضافه کرد: در دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان سربازان این مسیر بودند و امروز معلمان افسران میدان مبارزه با جهالت، ظلمت و مقابله با دشمنان فرهنگی هستند.

وی خاطر نشان ساخت: معلمان در طول تاریخ مشکلات بسیاری داشته اما در تمامی دوران خوش درخشیده و از این گردنه ها پر پیچ و خم به خوبی عبور کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تصریح کرد: معلمان افسران مقابله با ناتوی فرهنگی هستند و نقش معلم در تاریخی تمدن برجسته است.

وی در ادامه بر تجلیل و بزرگداشت مقام معلم از سوی کلیه ارگان ها و سازمان ها تاکید کرد و گفت: برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش همه ارگان ها باید اهتمام جدی داشته باشند.

درویشی در ادامه به برنامه های شاخص اداره کل آموزش و پرورش ایلام، اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم زنگ سپاس از معلم روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در کلیه مدارس استان ایلام نواخته شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۳ هزار متر به فضای زمین چمن درون مدرسه اضافه شده است و با پیگیری های استاندار ایلام تحویل زمین اردوگاه کشوری در استان به مرحله نهایی رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام خاطر نشان کرد: همچنین ۱۱هزار نفر جشن تکلیف برای اولین بار در استان برگزار و برای اولین بار ۴۰۰ نفر از دانش آموزان المپیادی دوره های برگزار شد.

در پایان این آیین، تعدادی از معلمان نمونه استان ایلام با لوح سپاس تقدیر شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار