مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم، پوشش تلفن همراه ۳G-۴G برای ۶۹ نقطه روستایی محروم از این فناوری، فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 17 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی کریمی اظهار داشت: با این اقدام در سطح ۶۰ روستای استان در مجموع تعداد ۲۰ هزار و ۷۷۱ نفر از طریق احداث و راه اندازی ۳۱ سایت جدید روستایی از محل اعتبارات طرح USO دارای پوشش تلفن همراه شدند.

وی افزود: طی ۲۰ ماه گذشته، پوشش تلفن همراه به ۳G - ۴G از محل اعتبارات طرح USO در ۶۹ نقطه روستایی با پنج هزار و ۴۴۰ نفر جمعیت، ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات روستایی تضمین کننده تحول اقتصاد دیجیتال و فراهم ساز اشتغال آفرینی است، تاکید کرد: برنامه‌ریزی دقیقی به منظور کاهش شکاف دیجیتال در سطح روستاهای استان ایلام انجام گرفته که تلاش می‌شود شاهد اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم.

کریمی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام اضافه کرد: اعتباری معادل ۱۷۹ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات در قالب ۲۲ طرح در استان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: این تسهیلات حمایتی در قالب ۲۲ طرح مربوط به کسب و کارهای فناوری اطلاعات پرداخت شد که نسبت به سال‌های قبل، رقم قابل توجهی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام همچنین ایجاد ۵۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و روستایی در استان را از دیگر اقدامات انجام شده در طول ۲۰ ماه خدمت دولت سیزدهم در استان اعلام کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار