مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در مجموع سالانه بیش از ۶۳ عنوان کتاب توسط مجموعه فرهنگی حفظ آثار، سپاه و بنیاد شهید در قالب‌های مختلف تولید می‌شود، گفت: دو جشنواره مهم «صدف زخمی» و جشنواره «یوسف» در زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 27 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، سید شمس‌الدین موسوی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح تولیدات حوزه هنری و فرهنگی مربوط به دوران دفاع مقدس توسط این سازمان پرداخت و اظهار داشت: تولید ۱۵ فیلم مستند کوتاه، تولید ۲۰ نماهنگ کلیپ و تصویر، تولید دو جلد کتاب عکس از والدین شهدا از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه ۱۵ عنوان نمایشنامه از نویسندگان استان تولید شده است، گفت: تولید مستند شهید «سرلشکر غلامرضا مخبر»، مستند شهیده «فهمیه سیاری» و شهید «ناسوتی» از جمله تولیدات هستند که در ایام برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان تولید شده‌اند.

وی با اشاره به آثار مستند تولیدی در حوزه اسناد و تاریخ شفاهی تصریح کرد: در حوزه اسناد و تاریخ شفاهی ۱۵ عنوان کتاب و تاریخ شفاهی از فرماندهان ارتش، سپاه، جهاد و ناجا تولید شده است.

موسوی از چاپ و تولید یک جلد کتاب سند از اسناد قابل انتشار تیپ ۲۱۶ خبرداد و افزود: از مجموعه اسناد جمع‌آوری شده توسط ارگان‌های مثل سپاه، بنیادشهید و ... ۲۳ هزار سند ساماندهی شده است که توسط کتابخانه ملی قابل دسترس همه پژوهشگران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به برگزاری جشنواره «افتخار من و افتخار محله» ویژه پیشکسوتان اشاره کرد و گفت: این برنامه به عنوان الگو دهی به جوانان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در مجموع سالانه بیش از ۶۳ عنوان کتاب توسط مجموعه فرهنگی حفظ آثار، سپاه و بنیاد شهید در قالب‌های مختلف تولید می‌شود، گفت: دو جشنواره مهم «صدف زخمی» و جشنواره «یوسف» در زنجان برگزار می‌شود.

موسوی به مستندات تولید شده در حوزه روحانیت نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه روحانیت جمع‌آوری همه اسناد مربوط به شهدا و رزمندگان روحانی با همکاری ستاد کنگره شهدا و بنیاد شهید انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از چاپ ۷ عنوان کتاب از زندگی‌نامه شهدای روحانی خبر داد و گفت: در حوزه پژوهش و آموزش در همه دانشگاه‌ها دوره آشنایی با معارف و دوران جنگ تحمیلی در حال انجام است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار