مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 19 هزار داوطلب از اقشار مختلف با هلال احمر این استان برای ارائه خدمات به هموطنان همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 12 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ظهر امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان که به مناسبت هفته نیروی انتطامی و تبریک این هفته برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار داوطلب اعم از مهندس، طلبه، نیروی نظامی، پزشک، پرستار و سایر اقشار عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان زنجان هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان افزود: یک هزار نفر از جوانان داوطلب دانشجو و شاغل در حوزه امداد و نجات با هلال احمر استان زنجان همکاری دارند.
وی گفت: علاوه بر این تعدادی زیادی از جوانان نیز در حوزه معاونت جوانان به صورت سازماندهی شده در کانون‌های دانشجویی، طلاب، کارگری و آزاد با هلال احمر استان فعالیت و همکاری تنگاتنگی دارند.
هاشمی تاکید کرد: با فعالیت داوطلبانه جوانان دختر و پسر با بخش‌های مختلف هلال‌احمر استان زنجان دغدغه حاکمیت، خانواده‌ها و نیروی انتظامی در حوزه مسائل اجتماعی رفع شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به فعالیت حوزه داوطلبان در بخش حمایتی - درمانی اشاره کرد و ادامه داد: در ۶ ماهه گذشته از سال‌جاری بیش از ۸ میلیارد ریال کمک هزینه دارویی و درمانی برای بیماران نیازمند پرداخت شده است.
وی به خدمات مرکز جامع توانبخشی اشاره کرد و گفت: در این بخش خدمات ارتز و پروتز، فیزیوتراپی، کفش طبی، گفتار درمانی خدمات با تعرفه دولتی ارائه می‌شود.
هاشمی ادامه داد: هلال احمر عضو صلیب سرخ جهانی است و در صلح پایدار، دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار هستیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یادآوری کرد: هلال احمر با هدف خدمت به همنوعان به عنوان سرباز در کنار نیروی انتظامی قرار دارد و باید فعالیت‌ها به صورت شفاف برای مردم ارائه شود.
وی گفت: هلال احمر در ۶ ماهه گذشته از سال‌جاری در حوزه داوطلبان پنج مورد ویزیت رایگان در روستا‌های محروم با کمک خیرین ارائه داده است.
هاشمی ادامه داد: خیرین در آغاز سال تحصیلی برای تهیه لوازم التحریر برای دانش‌آموزان کم برخوردار حدود ۷۰۰ میلیون تومان به هلال احمر استان زنجان کمک کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به فعالیت خانه‌های هلال در سطح استان اشاره کرد و افزود: از طریق این خانه‌ها که هلال احمر کوچک در مناطق شهری و روستایی محسوب می‌شود، آموزش، سازماندهی و تمرین برای عموم مردم ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه در درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال احمر در مسیر پیاده روی اربعین حسینی روزانه برای ۲ هزار زائر خدمات درمانی ارائه شد، ادامه داد: تلاش می‌شود هلال احمر یاریگر هوطنان باشد.
گفتنی است، این دیدار با هدف تبریک هفته نیروی انتظامی و تقویت همکاری در راستای ارائه خدمات به مردم انجام شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار