مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: اسفراین با ۹۶ درصد پوشش اینترنت ثابت و همراه از وضعیت ارتباطی با کیفیت خوب برخوردار است.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 14 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، صبح امروز مسلم نوری، فرمانداری اسفراین در نشست بررسی چالش‌ها و راهکار‌های انتخابات در بخش فناوری اطلاعات اظهارکرد: توسعه شبکه زیرساخت مخابرات، برای بهره‌مندی بهتر و بیشتر مردم از سرویس‌های ارتباطی و مخابراتی در ایام انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: به توجه به اهمیت پوشش آنتن دهی در شعب اخذ رای، وضعیت ارتباطی و مخابراتی نقاط مختلف شهرستان با سه محور عدم پوشش، پوشش ضعیف و وضعیت رومینگ بررسی شده است.

فرماندار اسفراین با بیان این مطلب که تعداد محدودی از نقاط شهرستان امکان پوشش مخابراتی مطلوب ندارند، افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری اداره‌کل ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات بایستی وضعیت پوشش کلیه اپراتور‌های تلفن‌همراه را در این شعب تعیین و مشکل آنتن دهی آن‌ها را برطرف نمایند.

سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی نیز در این جلسه گفت: ۹۶ روستای بالای بیست خانوار این شهرستان از پوشش ارتباطی مناسب برخوردار هستند.

وی ادامه داد: وضعیت ارتباطی این شهرستان در حوزه فناوری جزء شهرستان‌های با کیفیت خوب با ۹۶ درصد پوشش اینترنت ثابت و اینترنت همراه است.

این مقام مسئول گفت: تعدادی از روستا‌ها مانند کریم آباد سفلی و علیا، درپرچین علیا و سفلی و سرخ قلعه بدون پوشش هستند که تا پایان سال از پوشش برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌شمالی نیز تصریح کرد: استان خراسان‌شمالی در شاخص‌های فناوری و اطلاعات جزء ده استان برتر کشور است.

علی اصغرپور افزود: توسعه اینترنت فیبر خانگی، توسعه و راه اندازی اینترنت بسیار پرسرعت و توسعه فیبرنوری روستایی ابتدا در اسفراین گرفت که از مجموع ۵۴ سایت در شهرستان اسفراین، ۴۵ سایت ۴جی و ۹ سایت ۲‌جی هستند.

مسعود اشراقی، مدیر فناوری و اطلاعات و شبکه دولت استانداری نیز با اشاره به اهمیت حوزه زیرساختی فناوری اطلاعات در شعب اخذ رأی، بر لزوم انجام دقیق و بدون نقص امور پشتیبان شبکه‌ای و نرم‌افزاری ستاد انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین تأکید کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار