مدیر امور منابع آب منطقه‌ای زنجان گفت: با تلاش واحد بازرسی امور منابع آب زنجان از ابتدای سال تا کنون ۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز شهرستان زنجان نصب شده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 21 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، کریم خدایی اظهار کرد: با نصب کنتور‌های هوشمند روی چاه‌های صنایع و بخش کشاورزی که یکی از پروژه‌های مهم طرح تعادل‌بخشی است، حدود ۳.۵ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان زنجان سالانه ذخیره خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی همه مسیل رودخانه‌های استان براساس اولویت‌بندی انجام خواهد شد، ادامه داد: در صورتی که حریم و بستر رودخانه و نکات ایمنی مرتبط به آن‌ها رعایت شود و خسارت‌های جانی و مالی سیل را می‌توان برای کشاورزان و بهره‌برداران کاهش داد.

او با بیان اینکه تاکنون حدود یک کیلومتر از این مسیل بازگشایی شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آزادسازی مسیل رودخانه در استان از روستای سایان آغاز شده است تا بالادست رودخانه زنجان‌رود ادامه دارد و در نهایت، به رودخانه قزل‌اوزن سرازیر می‌شود.

به گفته کارشناس آب منطقه استان زنجان، با توجه به مراحل اول و دوم مطالعات انجام‌شده روی حریم بستر رودخانه‌های استان، در مرحله نخست با مقیاس تعیین‌شده رودخانه‌های قزل‌اوزن و زنجانرود در دست بازگشایی و آزادسازی است و در مرحله دوم، رودخانه‌های فرعی و کوچک ساماندهی، لایروبی و آزادسازی انجام خواهد شد

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار