مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: جوان دارایی اصلی یک مملکت و به نوعی موتور محرک یک جامعه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 10 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، جواد بازرگان امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) در آیین تجلیل از جوانان برتر استان زنجان که در سالن هلال برگزار شد، عنوان کرد: این جشنواره قرار بود روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) برگزار شود که به علت در پیش رو بودن انتخابات و همچنین نتایج داوری‌ها زمان برگزاری مراسم به امروز موکول شد.

وی با بیان اینکه جوان دارایی اصلی یک مملکت و به نوعی موتور محرک یک جامعه به شمار می‌رود، تصریح کرد: تحلیل از جوانان و نخبگان برتر در حوزه‌های مختلف به نوعی نشان از پیشرفت کشور ماست.

بازرگان با توضیح اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناسایی جوانان نخبه، معرفی و شبکه‌سازی آنان است، توضیح داد: این موضوع همچنین سبب هویت‌بخشی به جوانان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از جوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنان به ویژه جوانان نخبه باید به صورت جدی توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: توجه به جوانان موجب شکوفایی استعداد‌های جوانان و بالفعل رسیدن استعداد آنان می‌شود.

بازرگان با یادآوری اینکه امسال حوزه معاونت ورزش و جوانان در وزارت‌خانه مسیر را از سنتی به شکل جدید سامانه‌ای تغییر دادند، متذکر شد: با توجه به این موضوع قرار بر این شد که جوانان ما به سامانه که به نام سامانه پرچم‌دار تعریف شده است مراجعه و مستندات خود را بارگذاری کنند.

وی با توضیح اینکه ۱۹ دستگاه در این زمینه با ورزش و جوانان همکاری داشتند، تاکید کرد: مکاتباتی با دستگاه‌های مختلف انجام شد و هر دستگاهی سه برگزیده خود را به همراه سه داور برای ما معرفی کرد.

او با یادآوری اینکه بر اساس آمار ارائه شده ۱۵۰ جوان زنجانی در این سامانه مستندات‌شان بارگذاری کردند و ۶۵ داور استانی این موضوع را داوری کردند بعد از مشخص شدن منتخبان اسانی به تهران اعلام شد و در ستاد داوری دیگری اتفاق افتاد که در نهایت در ۴ محور اصلی علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ۱۰ حوزه تخصصی از جوانان تجلیل به عمل می‌آید.

بازرگان با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۰ نفر تجلیل شدند، ولی امسال در هر حوزه تخصصی سه جوان تجلیل می‌شوند، متذکر شد: اداره‌کل ورزش و جوانان فقط نقش تسهیل‌گری و هماهنگی را بر عهده دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار