مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان در پی صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای ورود سامانه بارشی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 18 March 2024

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، عباس بابایی بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، نیروی انتظامی و نیرو‌های مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی طی سه روز آینده تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، آبگرفتگی در سطح شهرها، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، لازم است همه تمهیدات و آمادگی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: طی سه روز آینده شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

این مسئول همچنین بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک‌کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

بابایی خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده تمهیدات لازم توسط جهادکشاورزی استان و شهرستان‌ها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغ‌داری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها به عمل آید.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار