مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تاخیر در ارائه خدمات جمعیت هلال‌احمر که وظیفه پاسخ‌گویی به حوادث و سوانح را دارد، قابل قبول نیست و تمرین و مانور موجب افزایش سرعت عمل در حوادث و سوانح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 19 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌اله هاشمی امروز (سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه) در حاشیه برگزاری مانور ساعت صفر وقوع سیل در زنجان، افزود: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی کشور، تاکید و آماده‌باش سازمان امداد و نجات در خصوص آماده‌باش صددرصدی برای استان‌هایی که احتمال وقوع سیل در آن‌ها وجود داشت این مانور برگزار شد.

وی تاکید کرد: در استان زنجان نیز بارش باران‌های سیل‌آسا جریان داشته و از طرفی نیز معین استان لرستان برای حوادث احتمالی هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: آمادگی و حضور توسط نیرو‌های عملیاتی هلال‌احمر استان زنجان اعلام شد که نمره قابل قبولی داشتند و تجهیزات و نیرو‌های هلال‌احمر شهرستان زنجان نیز بسیار عالی بود.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ‌گویی به حوادث و سوانح نیاز به کار بیشتری دارد، اظهار کرد: مرکز کنترل هماهنگی و پاسخگویی به عملیات باید دقت لازم و پرکاری بیشتری داشته و آنلاین باشد.

این مسئول گفت: این مرکز مغز متفکر و عملیات‌های امدادی محسوب می‌شود و همه داده‌ها و اطلاعات حوادث در مرکز کنترل هماهنگی و پاسخ‌گویی به عملیات است که باید بیشتر تلاش شود؛ چرا که با انجام مانور‌ها و تمرین‌های بیشتر اعلام آمادگی ارتقا یافته و پاسخ‌گویی مناسب به حوادث و سوانح را خواهیم داشت.

هاشمی یادآوری کرد: جمعیت هلال‌احمر به عنوان ارگان فوریت در حوادث و سوانح شناخته می‌شود که بر همین اساس باید به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در هر زمان و مکانی آماده باشد.

وی ادامه داد: تاخیر در ارائه خدمات جمعیت هلال‌احمر که وظیفه پاسخ‌گویی به حوادث و سوانح را دارد، قابل قبول نیست و تمرین و مانور موجب افزایش سرعت عمل در حوادث و سوانح می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار