آیین عزاداری تاسوعای حسینی صبح امروز با شرکت خیل عظیم مشتاقان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای واقعه عشورا همزمان با سراسر کشور در استان ایلام نیز برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 23 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، در شهر ایلام نیز این آیین معنوی از ساعت 9 صبح شروع و تا 11 ظهر در محل میدان 22 بهمن به طول انجامید و مردم در رثای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به ویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
این آیین معنوی با حضور اقشار مختلف مردم اعم از اداری، کسبه، بازاری، دانشجو و دانش آموز، زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان و هیات ها و دسته جات عزاداری با لباس های مشکی به نشانه عزا در هوای دلپذیر و مطبوع پاییزی برگزار شد.
در این آیین سراسر حزن و اندوه مداحان اهل بیت به مداحی و مرثیه خوانی پرداختند که البته محتوای بیشتر این مرثیه ها بر گرفته از اشعار بومی و محلی استان و عمدتا به زبان کردی بود.
پخش نذری شامل شیر، چای، خرما، شکلات، گلاب پاشی، جمع آوری نذورات نقدی، حضور یگان های امدادی اورژانس و فوریت های پزشکی از نمودها و حاشیه های ویژه برنامه روز تاسوعای حسینی بود که با نظم و شکوه خاصی برگزار شد.
نکته قابل توجه حضور پرشور و خودجوش جمعیت و استقبال مردم مومن و خداجوی ایلامی از این آیین معنوی - مذهبی و فرهنگی بود که تا پایان مراسم به تعداد جمعیت حاضر در میدان لحظه به لحظه افزوده می شد.
نظیر این آیین در همه شهر و روستاهای استان و در نقاط از پیش تعیین شده برگزار شد و همچنین آیین نهمین روز از محرم در محضر امامزاده علی صالح (ع) و با شرکت جمع زیادی از مردم نقاط مختلف استان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار