کد خبر: ۱۱۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 25 October 2015

اغلب سرویس‌های مدارس در ایلام بیش‌ازحد ظرفیت دانش‌آموز سوار می‌کنند و همواره این نگرانی وجود دارد که اگر درِ برخی از این خودروها که تعدادی از آنها فرسوده هم هستند ناگهان باز شود...

به گزارش تابناک  ایلام، بر اساس مشاهدات عینی اغلب سرویس‌های مدارس ایلام از اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و سواری‌های شخصی بیش از ظرفیت سوار می‌کنند، درحالی‌که این موضوع تخلف است و اگر در یکی از این سرویس‌ها هم به‌صورت ناگهانی باز شود باید منتظر حادثه‌های ناگوار بود.

«بنیان رستمی»- مسئول سرویس مدارس آموزش‌وپرورش ایلام در این رابطه به ایسنا، گفت: پلیس راهور به‌هیچ‌عنوان نباید اجازه قانون‌شکنی دهد و اگر سرویس مدارس با یک و دو بار جریمه از تخلف دست برنداشت خودرو متخلف را روانه پارکینگ کند.

مسئول سرویس مدارس آموزش‌وپرورش ایلام خاطرنشان کرد: سال گذشته 674 خودرو امر سرویس‌رسانی به دانش‌آموزان استان را بر عهده داشتند که ازاین‌بین تعداد 140 دستگاه متعلق به وسایل نقلیه عمومی شامل تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس و مابقی سرویس‌های خصوصی بود.

وی افزود: پارسال، حدود 12 هزار و 510 دانش‌آموز در مدارس سراسر استان از سرویس‌های مختلف ایاب و ذهاب استفاده کردند که از این تعداد 6740 نفر متعلق به شهر ایلام بود و برای سال‌جاری هنوز آمار مشخصی در دست نیست.

رستمی بابیان این‌که استفاده از سرویس شخصی تخلف محسوب می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته سرویس‌های مدارس مشکلات اخلاقی به وجود آمده‌اند، ازاین‌رو والدین باید دقت بیشتری در تعیین سرویس برای فرزندان خود داشته باشند.

مسئول سرویس مدارس ایلام ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی باید همکاری بیشتری با سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی، آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس، به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار احتمالی داشته باشد و در صورت مشاهده حمل خارج از ظرفیت مجاز برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش با اضافه سوار کردن سرویس‌ها به‌شدت مخالف است، ادامه داد: مدیران مدارس را ملزم کرده‌ایم که به‌هیچ‌وجه ممکن اضافه بر ظرفیت خودرو دانش‌آموز سوار نشوند و در صورت هر اتفاقی باید پاسخ‌گو باشند.

رستمی خاطرنشان کرد: در برخی سرویس‌ها که با رضایت خود پدر و مادر اضافه بر ظرفیت تاکسی، مینی‌بوس یا اتوبوس دانش‌آموز سوار می‌شود درحالی‌که از اولیای دانش‌آموز تعهد گرفته‌شده که اگر اتفاقی بیفتند آموزش‌وپرورش هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل قصد داریم سرویس‌های فرسوده را نوسازی کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار