کد خبر: ۱۱۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 26 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید شامگاه یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در فاصله حدود چهار ماه تا زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، شاهد برگزاری نشست های متعددی توسط نامزدهای احتمالی در اماکن مختلف بویژه منازل بزرگان و معتمدین طوایف هستیم.
وی افزود: مردم ایلام در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از نظر میزان شرکت در انتخابات جزو استان های برتر کشور بوده و امسال نیز شاهد حضور حداکثری و با نشاط آنان در پای صندوق های رای خواهیم بود.
استاندار ایلام یادآور شد: نباید انتظار داشته باشیم تمام طول سال فضای انتخاباتی در استان دیده شود بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که در 2 ماه منتهی به تاریخ انتخابات شور و شوق در میان مردم و نامزدها را تهییج کرده و زمینه مشارکت حداکثری آنان را در پای صندوق های رای فراهم آوریم.
مروارید با اشاره به برگزاری نظرسنجی اخیر خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد: بر اساس این نظرسنجی مردم استان ایلام از نظر امیدواری به برنامه های دولت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دادند که نشان دهنده اعتماد و علاقه مردم این دیار به آرمان های نظام، انقلاب و دولت دارد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه وزارت کشور امسال اعتبار مناسبی را برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برگزاری انتخابات در نظر گرفته و تلاش خواهیم کرد دستمزد مجریان و برگزار کنندگان را در کمترین فاصله زمانی پرداخت کنیم.
استاندار ایلام استفاده از معتمدین و افراد صلاحیت دار که به حق الناس اعتقاد راسخ داشته باشند را در ترکیب اعضای هیات اجرایی و هنگام برگزاری انتخابات در پای صندوق های رای مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به زمان برگزاری انتخابات (اسفندماه) باید تمهیدهای احتمالی برای جلوگیری از بروز مشکلات (بارش برف و باران) اندیشیده شود.
مروارید سپس با اشاره به عملکرد نمایندگان مردم در ادوار گذشته اظهار کرد: نمایندگان ایلام در طول سال های پس از انقلاب همواره در راستای اهداف کلان نظام و در جهت رفع معضلات اساسی استان گام برداشته و امیدواریم امسال نیز افرادی در مجلس حضور پیدا کنند که بتوانند بیش از گذشته منشا خیر و برکت برای مردم ایلام باشند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: تمهیدهای لازم برای برگزاری انتخابات در استان اندیشیده شده و نگرانی خاصی وجود ندارد.
حسین کلانتری افزود: 15 نقطه در مناطق دورافتاده استان با مشکل آنتن دهی روبرو هستند که با هماهنگی دفتر فنآوری اطلاعات استانداری و شرکت مخابرات مشکل این نقاط نیز برطرف خواهد شد.
وی از برگزاری رزمایش انتخابات در کشور طی روزهای آتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که استان ایلام در این رزمایش بتواند توان خود را در برگزاری انتخابات سالم و باشکوه به نمایش بگذارد.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را بکار بسته تا در سایه رعایت قانون زمینه حضور تمامی جریان ها و گروه های سیاسی را در کارزار انتخابات فراهم آورد تا شاهد حماسه سیاسی دیگری در کشور باشیم.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
استان ایلام دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار