کد خبر: ۱۲۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 31 October 2015
استاندار ایلام گفت: میزان خسارات وارده ناشی از سیل اخیر در استان 600 میلیارد تومان برآورد شده اس.

به گزارش تابناک ایلام مهندس «محمدرضا مروارید» در نشست بحران و شورای برنامه‌ریزی استان در دانشگاه ایلام ضمن خیرمقدم به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دستیار ویژه رییس جمهور برای حضور در ایلام در بین مردم آسیب دیده سیل اخیر اظهار کرد: هر چند با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی خودمان را برای باران سیل آسا آماده کرده بودیم ولی پیش‌بینی ما تا 90 میلی‌متر بارندگی بود که در 48 ساعت اخیر 320 میلی متر بارندگی داشتیم.

وی افزود: بارندگی‌ها به حدی بود که رودخانه «گدارخوش» با دبی 1 متر مکعب به 2500 متر مکعب در ثانیه رسیده و دریاچه سد سیمره نیز حدود 7 متر افزایش ارتفاع داشته است.

استاندار ایلام حجم خسارات را بسیار بالا اعلام و اضافه کرد: بیشترین آسیب در کناره‌های مسیل‌ها، مرکز شهر که مسیل اصلی شهر از آنجا می‌گذرد اتفاق افتاده است که در سایر شهرستان‌ها نیز راه‌ها، پل‌ها و راه‌های عشایری کاملا تخریب شده و دام‌های آنها نیز تلف شده است.

مروارید خاطر نشان کرد: ایستگاه پمپاژ گدارخوش کاملا تخریب شده و این در حالی است که این ایستگاه برای آبی کردن 3 هزار هکتار از اراضی منطقه در نظر گرفته شده که نابود شده است.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات آب و فاضلاب و تصفیه‌خانه شهر ایلام آسیب دیده عنوان کرد: با حضور و مشارکت به موقع اعضای ستاد بحران استان و استفاده از توان پیمانکاران بخش خصوصی در مرحله اول امداد و نجات به خوبی صورت گرفت و تنها 3 نفر کشته و 20 نفر مصدوم شدند که به صورت سرپایی معالجه شدند و توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.

استاندار ایلام در پایان تاکید کرد: تا الان 600 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های استان وارد شده است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار