بارش باران و سیل به زیرساخت های شهری، روستایی و عشایری آبدانان 50 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 31 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، بارش باران و سیل به زیرساخت های شهری، روستایی و عشایری آبدانان 50 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

فرماندار آبدانان از خسارت 50 میلیارد ریالی بارش باران و سیل به زیرساخت های شهری، روستایی و عشایری این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان خسارت به عنوان برآورد اولیه در بخش های کشاورزی، زیر ساخت های آب، برق و مخابرات، راه های بین عشایری و بین مزارع، محصولات زراعی و باغی در این شهرستان می باشد.

مجید عسگری افزود: کارشناسان دستگاه های اداری و نهادهای دولتی در حال بررسی خسارت های باران سیل آسای چند روز گذشته هستند که طبق برآوردهای اولیه، 50 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های سیل در این شهرستان نیاز است.

وی تصریح کرد: 220 کیلومتر از جاده بین عشایری در آبدانان به طور کامل تخریب شده و تعداد 54 راس دام از عشایر این منطقه را سیلاب برده است.

عسگری با بیان اینکه بارش باران و آب گرفتگی معابر خسارت جانی در این شهرستان نداشته است، اظهار کرد: با توجه به خسارت های سیل در مرکز استات و سایر شهرستان ها، نیاز است در بحث توزیع اعتبارات و جبران خسارت های سیل از طرف دولت به شهرستان های محروم همچون آبدانان توجه شود تا خسارت های سیل در این شهرستان نیز جبران شود.

وی گفت: 65 تن انواع محصولات زراعی و باغی شامل کنجد، برنج، سبزی، صیفی جات و زیتون در 45 هکتار زمین زراعی و باغی به ارزش 900 میلیون ریال، خسارت 80 درصدی دیده اند.

این مسوول خاطر نشان کرد: برای ترمیم جاده بین مزارع سه بخش مرکزی، سرابباغ و مورموری و بهسازی 2 کیلومتر از خطوط منابع آبی کشاورزی در این شهرستان در مجموع 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار آبدانان تصریح کرد: تعداد 60 تخته چادر و 15 سیاه چادر از عشایر شهرستان را سیل برده و راه های ارتباطی عشایر در بان گنبد، دهبنه، گرازان، قده، دینارکوه و قدرتی از بین رفته است که برای تعمیر و بهسازی این راه ها، 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتباز نیاز است.

به گفته عسگری، زیر ساخت های آب، برق و مخابرات این شهرستان نیز دچار خسارت شده که 10 میلیارد ریال برای تعمیر این زیر ساخت ها نیاز داریم.

عالی ترین مسوول دولت در شهرستان آبدانان با بیان اینکه سیل و بارش باران به ابنیه تاریخی این شهرستان خسارت های زیادی وارد کرده است، گفت: سه ابنیه تاریخی تپه باستانی پشت قلعه، هزاردر و بقعه پیرمحمد(ع) در جابر انصار دپار خسارت 20 درصدی شده و جاده دسترسی دریاچه دوقلوی سیاه گاو نیز بطور کامل از بین رفته است که در مجموع، بیش از 5 میلیارد ریال برای ترمیم این آثار نیاز است.

محمد لطفی مسوول هواشناسی شهرستان آبدانان گفت: طی چند روز گذشته، 153 میلیمتر باران در این شهرستان بارید که پیش بینی می شود از ظهر دوشنبه سامانه جدید بارشی آسمان این شهرستان را فرا گیرد که با توجه به بارش های رگباری این سامانه و احتمال آب گرفتگی معابر، مسوولین و نیروهای امدادی تدابیر لازم را بیاندیشند.

شهرستان آبدانان با 50 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد./پ

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار