امام جمعه چرداول گفت:
حجاب مربوط به اسلام نیست بلکه دین مقدس اسلام احیاگر این سنت الهی بعنوان ضامن صیانت خصلت های انسانی است.
کد خبر: ۱۴۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 09 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، امام جمعه چرداول گفت: حجاب مربوط به اسلام نیست بلکه دین مقدس اسلام احیاگر این سنت الهی بعنوان ضامن صیانت خصلت های انسانی است.
حجت الاسلام احمد امرایی روز چهارشنبه در همایش حجاب و عفاف در شهر سرابله اظهار کرد: از آغازین خلقت حجاب و پاکدامنی وجود داشته و با بدست آمدن تصاویر و نقوش برجسته مشخص گردیده که 14 قرن قبل از میلاد حجاب در جامعه و حتی حاکمان زمان حکمفرما بوده است.
وی افزود: در اسلام حجاب مهمترین رکن خانواده و جامعه است و حدود و مرزهای آن توسط اسلام تعیین و مشخص شد.
امرایی به خلقت زیبای زن اشاره کرد و گفت: زن مظهر عطوفت، مهربانی و تداعی کننده ملائک الهی است و زنان با حفظ حجاب و پوشش اسلامی بالاترین ارزش و در گرانبهای وجودی خود را حفظ می کنند.
امام جمعه چرداول با یادآوری اینکه حجاب از ضروریات و نص صریح قرآن است، یادآور شد: دشمن با اشاعه فرهنگ بی حجابی و گسترش فضاهای مجازی، فساد اخلاقی و اعتیاد در صدد ضربه زدن به جوانان کشور است و باید اساتید، دانشگاهیان، حوزویان و اصحاب قلم در برابر این هجمه سنگین فرهنگی احساس مسئولیت کنند.
حجت الاسلام امرایی با انتقاد از بودجه کم فرهنگی در کشور گفت: دولت ها باید همسو و برابر بودجه های عمرانی به بودجه فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشد تا با ساختن اساس و پایه فرهنگی کشور راه نفوذ دشمنان بسته شود.
وی تاکید کرد: ماهواره و برنامه های آن باعث از هم گسیختگی خانواده ها و سست شدن اعتقادات و بنیان اصیل شده است و مسئولین و متولیان فرهنگی باید دراین زمینه هوشیار و آگاه باشند.
در این همایش تعدادی از بانوان برتر حوزه حجاب و عفاف تجلیل شدند.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار