در دهه فجر امسال؛
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با اتمام 90 درصد عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر سرابله، این پروژه در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۵۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 27 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با اتمام 90 درصد عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر سرابله، این پروژه در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.
محمد تقی رشیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح یکی از طرح های مهم استان ایلام است که با هدف بالا بردن سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی و بهبود وضعیت زیست محیطی شهر سرابله اجرا شده است.
وی افزود: ظرفیت این تصفیه خانه 10 هزار متر مکعب در شبانه روز است که جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر را تحت پوشش این شبکه قرار می دهد.
مدیر روابط عمومی شرکت آبفای ایلام ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت 4/5 هکتار و با فرایند سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده و با اعتبارات پیش بینی شده 120 میلیارد در حال اجرا است.
رشیدی با اشاره به وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان نیز گفت: این پروژه به روش B.O.T و از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تکمیل آن مشکل مربوط به سیستم دفع فاضلاب در شهر ایوان که اینک بصورت چاه جذبی و سنتی است مرتفع می شود.
وی تاکید کرد: با احداث این تصفیه خانه بیش از 120 هکتار از زمین های کشاورزی پایین دست شهر ایوان از پساب فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری استفاده می کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: زمان اجرای این طرح 36 ماه است که در صورت تامین اعتبار لازم این طرح قبل از زمان تعیین شده به بهربرداری خواهند رسید.
رشیدی اضافه کرد: کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های ملکشاهی و آبدانان نیز به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها در آینده آغاز خواهد شد.
هم اکنون چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، دهلران، دره شهر و مهران بصورت فعال در استان ایلام وجود دارد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار