معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛
سازه‌های آبخیز نقش مهمی در ذخیره نزولات جوی و جلوگیری از جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌ها و مناطق شهری دارد.
کد خبر: ۱۵۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 27 December 2015

به گزارش تابناک ایلام، معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سازه‌های آبخیز نقش مهمی در ذخیره نزولات جوی و جلوگیری از جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌ها و مناطق شهری دارد.

«محمد پاک‌دل» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: از زمان وقوع سیل در ایلام تاکنون اقدامات چشمگیر در رابطه با توسعه سازه‎های آبخیز انجام‌گرفته که از آن جمله می‌توان به تهیه نقشه حوضه آبخیز شهر ایلام، اعزام کارشناسان به آبراهه‎های حوضه آبخیز و برداشت UTM محل احداث سازه­‎های آبخیز احداث‌شده در سنوات گذشته و پیشنهادی، برداشت و تعیین محل 500 سازه مکانیکی آبخیزداری از جمله گابیون­‎بندی، سنگی ملاتی و خشکه‌چینی اشاره کرد.

وی بابیان این‌که سازه‎های آبخیز در مهار سیلاب بسیار تأثیرگذار هستند، افزود: 10 اکیپ برای اجرای سازه­‎های آبخیزداری و اجرای 10 هزار مترمکعب سازه­‎های مکانیکی و 2000 مترمکعب عملیات بیولوژیک تعیین‌شده است.

پاک‌دل خاطرنشان کرد: از زمان بروز حادثه سیل در استان تاکنون 5800 مترمکعب سازه­ گابیون 2000 مترمکعب سازه خشکه‌چینی و 1200 مترمکعب سازه­‎های سنگی ملاتی در استان اجراشده است./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار