مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گفت: در 9 ماهه نخست امسال 27 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۵۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 05 January 2016
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گفت: در 9 ماهه نخست امسال 27 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛"محمد مددی "اعلام کرد:در 9 ماهه نخست امسال 11 مورد صدور مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان داشتیم که در مورد آزمایشگاه‌های همکار نیز در این مدت 13 مورد تمدید و تائید صلاحیت صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اضافه کرد: در راستای آموزش مدیران کنترل کیفیت نیز در این مدت 2 هزار و 398 نفر ساعت و همچنین کارگاه آموزشیBVدر مهران با حضور صادرکنندگان و تجار مرز بین‌المللی مهران برگزار شد.

مددی با اشاره به اینکه 78 دستگاه آسانسور در مراکز عمومی و دستگاه‌های دولتی در 9 ماهه نخست امسال کنترل و بارزسی شد، خاطرنشان کرد: در راستای انجام کنترل و بازرسی وسایل بازی در شهربازی‌ها نیز تعداد 80 وسیله کنترل و استانداردسازی شد.

وی ادامه داد: کنترل و بازرسی مخازن سوختCNGخودروهای 2 گانه سوز نیز برای 640 خودرو در ایلام انجام شده و نمونه‌برداری از انواع نان‌ها در سطح استان 68 مورد انجام شد که تنها 1 مورد عدم انطباق مشاهده شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه در 9 ماهه نخست امسال در بخش محصولات بومی تدوین شده استاندارد 5 مورد صورت گرفته، تصریح کرد: در این مدت تعداد موضوعات استاندارد ملی تدوین شده توسط اداره کل 153 مورد بوده است.

مددی به توانمندی‌های اداره استاندارد مهران اشاره و عنوان کرد: در مهران در حوزه صنایع غذایی، شیمیایی، ساختمانی و میکروبیولوژی، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خوبی دارد که به فرآیند صدور کالا به کشور عراق در مرز بین‌المللی این شهر نیز کمک شایانی می‌کند.

وی تاکید کرد: در 9 ماهه نخست امسال تعداد 585 پرونده تعیین ماهیت تشکیل شده و 71 هزار تن کالای استاندارد نیز از مرز مهران صادر شده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان عنوان کرد: رتبه اول در محور صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و ارزیابی عملکرد در بین دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته توسط این اداره کل کسب شد.

مددی با اشاره به وظایف کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات گفت: تبیین راهبردها و اولویت‌های نظام استانداردسازی و تنظیم سند چشم‌انداز توسعه کیفیت کالا و خدمات متناسب با شرایط و مزیت‌های خاص استان جهت ارایه به شورا، بررسی موانع و مشکلات استانداردسازی و وضعیت اجرای استانداردهای اجباری و تشویقی محصولات استان و ارایه راهکارهای اجرایی از جمله وظایف این کارگروه است./م


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار