معاون فنی منابع طبیعی ایلام گفت:
خشکه‌دارها(درختانی که به‌صورت طبیعی و بدون داشتن بیماری خشک شدند) نه‌تنها از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند بلکه مأمنی برای زندگی حیات‌وحش و جانوران ریز در طبیعت است.
کد خبر: ۱۶۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 11 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون فنی منابع طبیعی ایلام گفت: خشکه‌دارها(درختانی که به‌صورت طبیعی و بدون داشتن بیماری خشک شدند) نه‌تنها از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند بلکه مأمنی برای زندگی حیات‌وحش و جانوران ریز در طبیعت است.

«حجت‌الله فتحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، در خصوص منفعت خشکه‌دارها در جنگل اظهار کرد: ماندن خشکه‌دار در دامن طبیعت و جنگل بسیار مفید است و کمک بسیاری به ماندگاری دیگر درختان و جلوگیری از آسیب به درختان زنده می‌شود.

وی بابیان این‌که خشکه‌دارها یک مأمن برای زندگی حیات‌وحش و جانوران ریز در طبیعت است، افزود: علاوه‌بر این خشکه‌دارها به خاک‌سازی کمک کرده و از فرسایش خاک و جاری شدن سیل جلوگیری می‌کند.

معاون فنی منابع طبیعی با تأکید بر این‌که خشکه‌دار سالم با درختان خشکیده به‌علت ریزگردها، آفت‌ها و امراض و سوسک چوب‌خوار فرق دارد، تصریح کرد: درختانی که به‌علت امراض مختلف خشک می‌شوند باید از طبیعت جمع‌آوری شوند تا به دیگر درختان آسیب وارد نشود.

فتحی با اشاره به این‌که خشکه‌دار حاصل از درختان مریض باید در یک محل دپو شوند یا به زغال تبدیل شوند، تصریح کرد: بیرون کشیدن درختانی که به‌علت امراض گوناگون خشک‌ شده‌اند به بهداشت و سلامت طبیعت کمک می‌کند و نهال‌کاری، بذرکاری و بهره‌گیری از گونه‌های مقاوم یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از خشکیدگی درختان است./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار