رئیس پلیس فتای ایلام:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام گفت: مزاحمت‌های اینترنتی یکی از شایع‌ترین جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۱۶۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 12 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام گفت: مزاحمت‌های اینترنتی یکی از شایع‌ترین جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

علی‌ عباسی‌کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان اینکه بارگذاری فیلم‌های شخصی در فضای مجازی آغاز سقوط در دام مزاحمان اینترنتی است، گفت: امروز مزاحمت‌های اینترنتی به یکی از شایع‌ترین جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد ناآگاهانه تصاویر و فیلم‌های شخصی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، ادامه داد: فضای مجازی به سبب گستردگی اطلاعات و استفاده همه آحاد جامعه بدون محدودیت تهدیدی جدی برای امنیت اجتماعی و روانی خانواده‌ها محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام تصریح کرد: حتی نباید یک عکس ساده خانوادگی را برای ارسال به دوستان و فامیل در فضای مجازی منتشر کرد.

وی در ادامه به دستگیری یکی از مزاحمان اینترنتی طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این فرد با سوءاستفاده از تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با قصد ایجاد رابطه دوستی با طعمه خود تماس برقرار می‌کرد.

عباسی‌کسانی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف شد و انگیزه خود از این عمل مجرمانه ایجاد رابطه دوستی بیان کرد، افزود: کاربران از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌ که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب کنند.

وی به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می‌کنند، هشدار داد: پلیس فتا با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای سایبر مقابله می‌کند و مجرمین اینترنتی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کسانی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعا به وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-0841 تماس حاصل کنند./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار