رئیس پلیس فتای ایلام؛
امروزه مزاحمت‌های اینترنتی یکی از شایع‌ترین جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل‌شده و برخی افراد ناآگاهانه تصاویر و فیلم‌های شخصی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 13 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، رئیس پلیس فتای ایلام گفت: بارگذاری فیلم‌های شخصی در فضای مجازی آغاز سقوط در دام مزاحمان اینترنتی است که با پاسخگویی افراد به پیام‌های مزاحمان این چرخه مزاحمت تشکیل می‌شود.

سرگرد «علی کسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: امروزه مزاحمت‌های اینترنتی یکی از شایع‌ترین جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل‌شده و برخی افراد ناآگاهانه تصاویر و فیلم‌های شخصی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

وی افزود: فضای مجازی به سبب گستردگی اطلاعات و استفاده همه آحاد جامعه بدون محدودیت تهدیدی جدی برای امنیت اجتماعی و روانی خانواده‌ها محسوب می‌شود و حتی نباید یک عکس ساده خانوادگی را برای ارسال به دوستان و فامیل در فضای مجازی منتشر کرد.

کسانی با اشاره به دستگیری یکی از مزاحمان اینترنتی طی روزهای اخیر گفت: این فرد با سوءاستفاده از تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی با قصد ایجاد رابطه دوستی با طعمه خود تماس برقرار می‌کرد.

وی بابیان این‌که متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه ایجاد رابطه دوستی بیان نمود است به کاربران توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌که شخصی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب کنند.

رئیس پلیس فتای ایلام به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می‌کنند هشدار داد پلیس فتا با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای سایبر مقابله و مجرمین اینترنتی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار