معاون فرماندار:
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام از افزایش 4.6 درصدی واقعه ولادت در مدت 9 ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 13 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام از افزایش 4.6 درصدی واقعه ولادت در مدت 9 ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.
مجید کاکی روز چهارشنبه در نشست ثبت وقایع حیاتی این شهرستان اظهار کرد: در این مدت سه هزار و 430 واقعه ولادت بوقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 4.6 درصدی برخوردار است.
وی به آمار ولادت و وفات اشاره کرد و افزود: ارزیابی آمار 9 ماهه امسال در سطح این شهرستان موید افزایش ولادت و کاهش وفات نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
کاکی با اشاره به ثبت وقایع چهارگانه در مدت 9 ماه گذشته از سال جاری گفت: تعداد کل ازدواج در این مدت یک هزار و 752 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و 780 مورد بوده کاهش 1.6 درصدی را نشان می دهد.
وی از افزایش 32.2 درصدی طلاق در مدت یاد شده خبر داد و یادآور شد: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 386 مورد واقعه طلاق در سطح شهرستان رخ داده که این میزان در سال گذشته 292 مورد بوده است.
معاون فرماندار ایلام آمار وفات را در مدت یاد شده 765 واقعه اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که 790 مورد است کاهش 3.2 درصدی را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: رسالت بزرگ سازمان ثبت احوال ثبت به موقع وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی و انتشار آمارهای حیاتی است.
وی افزود: ثبت به موقع وقایع حیاتی نقش مهمی در برنامه ریزی و تصمیم گیری مسئولان دارد که برای دستیابی به اطلاعات و آمار جمعیتی صحیح و دقیق باید وقایع حیاتی چهارگانه به موقع ثبت شود که این مستلزم فرهنگ سازی است که صاحبان واقعه در مهلت قانونی به ثبت احوال مراجعه کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام تاکید کرد: ثبت احوال در واقع پاسدار مرزهای هویتی افراد است که با دارا بودن اطلاعات آماری مستند می تواند نقش بسیار مهمی را در برنامه ریزی های خرد و کلان کشور ایفا کند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار