نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کرد
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به مظلومیت مردم سنندج در جریان بمباران 28 دی‌ماه 65 این شهر و تجلی یافتن بخشی از ایثار مردم این دیار در آن روز گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین عناصر فرهنگی است که تقویت آن سبب اعتلای فکری و فرهنگی جامعه می‌شود.
کد خبر: ۱۶۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 18 January 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز در یادواره شهدای 28 دی‌ماه سال 65 سنندج که در سالن شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم آن روز و اشاره به مظلومیت مردم سنندج در جریان بمباران 28 دی‌ماه 65 این شهر و تجلی یافتن بخشی از ایثار مردم این دیار در آن روز ، اظهار کرد: تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بسیار ارزشمند بوده و این کار مصداق روشن تلاش برای پاسداشت ایثار و فداکاری است.

وی با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت فراوان دارد زیرا که زنده بودن انقلاب به دلیل زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ عاشوراست ضامن بقای اسلام و نظام است.

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و پاسداشت فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت کشور را در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت نیازهای فکری و معنوی نسل جوان انقلاب را تامین می‌کند.

وی به آیاتی از قرآن اشاره و تصریح کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی و شرایط سخت و نابرابر جنگ، اگر لطف و عنایت خدا نبود ما هرگز پیروز نمی‌شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: خداوند متعال در همه شرایط سخت همواره پشتیبان و همراه ملت ایران است و مسیر پیروزی و هدایت را برای ما هموار می‌سازد.

وی به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: تمامی اتفاقاتی که از ابتدای انقلاب برای ضربه زدن به اقتدار کشور ما شروع شد و تا کنون هم ادامه دارد همگی به نفع ملت ما تمام شد و دشمن با خواری و ذلت اقتدار هسته‌ای ایران را پذیرفت.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: تمامی کشورهایی که چشم دیدن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ایستادگی ملت ایران را ندارند تلاش فراوان کردند تا برجام به سرانجام نرسد که در نهایت همگی به شکست خود اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ما در برابر دسیسه‌های دشمنان و تحریم‌های مختلف صبورانه مقاومت و ایستادگی کرد و این صبر و استقامت ادامه دارد و مردم ما هرگز از آرمان‌های خود عقب نشینی نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آثار مثبت و سازنده و تاثیر بسزایی در پویایی نسل جوان ما دارد.

وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین عناصر فرهنگی است که تقویت آن سبب اعتلای فکری و فرهنگی جامعه می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به شهدای ۲۸ دی سنندج در سال ۶۵ اشاره کرد و گفت: روز 28 دیماه سال 165 سند روشن و واضحی از جنایات صدام علیه ملت ایران بود که این روز، روز مقاومت مردم کردستان است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه حماسی و جهادی تصریح کرد: لازمه پاسداشت ایثارگری و جانفشانی‌های فرزندان مجاهد این سرزمین ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از مهمترین جلوه های ایثار و از خودگذشتگی حضور همه اقشار مردم ایثارگری بود که بدون هیچ چشم داشتی در مناطق جنگی حاضر می‌شدند.

وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت میراث ماندگار 8 سال مبارزه و تلاش ایثارگران و رزمندگان است که از دستاوردهای معنوی انقلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار