به مناسبت گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر چندین طرح عمرانی و زیربنایی در شهرستان های مختلف استان ایلام به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۷۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 06 February 2016
به مناسبت گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر چندین طرح عمرانی و زیربنایی در شهرستان های مختلف استان ایلام به بهره برداری رسید.

به گزارش تابناک ایلام؛در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر شش طرح تولید و زیربنایی در شهرستان چرداول به بهره برداری رسید.
معاون فرماندار چرداول در آیین بهره برداری از این طرح ها اظهار کرد: هفت میلیارد ریال در مجموع برای بهره برداری از این طرح ها سرمایه گذاری شده است.
الیاس فتاحی افزود: این طرح ها شامل کارگاه تولیدی آب رادیاتور تکناژ غرب و تولید ماهیانه 60 هزار لیتر ، اشتغالزایی پنج نفر و با اعتبار 500 میلیون ریال ، افتتاح نمایشگاه توانمندی های بانوان شهرستان در 10 غرفه و در زمینه صنایع دستی، مواد خوراکی، هنرهای دستی، قالیبافی، فرش و گلیم و افتتاح سه بلوار بنام های پیامبر اعظم(ص)، کشاورز و امامزاده جعفر (ع) شهر شباب با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال و طول سه کیلومتر، مسکن مددجویان است.
وی همچنین از کلنگ زنی بلوار راه کربلا خبر داد و گفت: این طرح به طول 900 متر و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 550 میلیون ریال در دهه فجر کلنگ زنی شد.
فتاحی تاکید کرد: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید توسعه شهرستان چرداول شتاب گرفته است و آینده ای روشن و امیدوار کننده را برای این حوزه می توان پیش بینی کرد.
همزمان با دهه فجر در شهرستان چرداول 34 طرح با اعتبار 120 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و 2 طرح نیز با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال کلنگ زنی می شود.

* کارگاه قالی بافی زنان سرپرست خانوار در ملکشاهی افتتاح شد
به مناسبت دهه فجر کارگاه آموزشی قالیبافی بانوان تحت پوشش بهزیستی شهرستان افتتاح شد.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان روز شنبه درخصوص افتتاح کارگاه قالی بافی گفت: این کارگاه آموزشی قالی بافی با همکاری اداره بهزیستی شهرستان و در زمینه آموزش قالی بافی و گلیم بافی راه اندازی شده است.
نصراله خیرالهی افزود: این کارگاه آموزشی با سرمایه اولیه 230 میلیون ریال در مکانی به مساحت 60 مترمربع در شهر دلگشا از توابع شهرستان ملکشاهی راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: هشت نفر از بانوان تحت پوشش بهزیستی هم اکنون در یک دوره شش ماهه آموزش های لازم را برایت کسب مهارت قالی بافی و گلیم بافی فرا می گیرند.
خیرالهی با بیان اینکه هدف از ایجاد چنین کارگاه هایی توانمند سازی افراد و خانواده های تحت پوشش بهزیستی است، تاکید کرد: این افراد می توانند با تولید فرش و گلیم ضمن اشتغال و درآمدزایی در زمینه توانمندی خود و خانواده نقش بسزایی داشته باشند.
مدیر بهزیستی ملکشاهی افزود: همه کسانی که در این دوره های آموزشی شرکت می کنند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی نیز برخوردار خواهند شد.
*سه طرح عمرانی و فرهنگی در سرابباغ افتتاح و کلنگ زنی شد
بخشدار سرابباغ در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این طرح ها شامل 2 دهنه پل و یک فضای آموزشی ، 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات آموزش و پرورش و شهرداری سرابباغ شهر پنج هزار نفری سرابباغ در 25 کیلومتری شرق آبدانان هزینه شده است.
حمید دانیالی افزود: با بهره برداری از این 2 طرح ضمن حل مشکل فضای آموزشی 120 دانش آموز مقطع متوسطه اول، با احداث دو دهنه پل عابر پیاده بطول 22 و ارتفاع 5 متر ارتباط بین بخش های جنوب و شمال شهر سرابباغ برقرار می شود.
همچنین به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی، عملیات احداث میدان شهید علی جرایه، سرابباغ با حضور خانواده این شهید گرانقدر آغاز شد.
شهردار سرابباغ گفت: برای احداث و تجهیز این میدان با وسعت یک هزار و 500 متر مربع یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری سرابباغ هزینه می شود.
علی غارتی افزود: چهار طرح خدماتی و اجتماعی در شهر سرابباغ تا پایان امسال با اعتبار سه میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: عملیات احداث پل سوم بر روی رودخانه ضلع جنوب شرق شهر سرابباغ آغاز شده و اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گفته شهردار سرابباغ برای احداث این پل 700 میلیون ریال از منابع شهرداری سرابباغ هزینه می شود.

* بهره برداری از هشت طرح در بخش های زرین آباد و سراب میمه

از دهه فجر هشت طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی در بخش های زرین آباد و سراب میمه دهلران کلنگ زنی و بهره برداری شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران در آیین بهره برداری و کلنگ زنی این طرح ها اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها در مجموع اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال بکار گرفته شد.
علی مجلسی گفت: در ششمین روز از دهه فجر بلوار ورودی شهر پهله کلنگ زنی و ایستگاه پمپاژ میمه، مرکز پرورش بوقلمون و استخر پرورش ماهی در بخش زرین آباد نیز بهره برداری شد.
وی افزود: بهره برداری از این طرح ها نقش مهمی در عمران شهری، اقتصادی و خدماتی این بخش دارد.
معاون فرماندار دهلران دهه فجر را فرصتی برای بیان دستاوردهای دولت به مردم دانست و افزود: مدیران باید در جهت اطلاع رسانی از خدمات دولت تدبیر و امید در همه عرصه ها به مردم دقت نظر داشته باشند.
مجلسی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان مرزی دهلران گفت: مدیریت ارشد استان و دولت بخوبی ظرفیت های شهرستان را شناخته و در جهت بهره برداری و شکوفایی این ظرفیت ها برای رونق اقتصادی منطقه تلاش می کنند.
معاون فرماندار دهلران تاکید کرد: برای اجرای طرح های بخش سراب میمه در زمینه عمرانی، اقتصادی و خدماتی هستند اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 470 میلیون ریال هزینه شده است.
علی مجلسی افزود:احداث محوطه مرکز درمانی بخش سراب میمه شامل دیوار کشی،آسفالت و فضای سبز به طول دو هزار 100 متر مربع،ایجاد غسالخانه شهر میمه با زیر بنای 100متر مربع،و ساختمان دهیاری گوراب بالا و تختان از جمله مهمترین این پروژه ها هستند.
وی از نهال کاری در سطح 10 هکتار از اراضی منطقه خبرداد وافزود: برای این طرح نیز اعتباری بالغ بر 140میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در بخش سراب میمه هزینه شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار