نخستین دوره مسابقات قرآن کریم فعالان قرآنی استان های ایلام و واسط عراق به مناسبت دهه مبارک فجر به میزبانی ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 09 February 2016

نخستین دوره مسابقات قرآن کریم فعالان قرآنی استان های ایلام و واسط عراق به مناسبت دهه مبارک فجر به میزبانی ایلام برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: به منظور تقویت روابط دو جانبه ایران و عراق مسابقات قرآن کریم بین منتخبان استان های ایلام و واسط عراق به میزبانی این استان برگزار شد.
حجت الاسلام حسن شهیدی افزود: این دوره در رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال با همکاری اداره کل اوقاف استان ایلام و دارال قرآن استان واسط، در رشته های حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت و ترتیل برگزار شد.
وی اظهار کرد: از هر استان 60 نفر و در مجموع 120 نفر شرکت کننده خواهر و برادر همزمان با دهه فجر در این دوره به رقابت پرداختند.
به گفته وی، برای برنامه ریزی برگزاری مطلوب این دوره از مسابقات با دکتر ناطقه نجم الزرکانی مدیر دارالقرآن استان واسط عراق نیز دیدار و گفتگو انجام شده است.
استان واسط عراق یکی از استان های هم مرز ایلام در کشور عراق است و روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان های ایلام و واسط عراق و دیگر استان های هم مرز در سال های اخیر با سفرهای دو جانبه مقامات ارشد دو استان گسترش یافته است.
قرار است نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی استان های مرزی کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی ایران و استان های میسان، واسط، دیالی، سلیمانیه و اربیل نیز به میزبانی ایلام برگزار شود.

** 255 نفر دانش آموز رای اولی آبدانان در انتخابات شرکت می کنند
مسئول آموزش و پرورش آبدانان گفت: امسال 255 نفر از دانش آموزان این شهرستان در قالب رای اولی ها می توانند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.
صفر رحمانی پور اظهار کرد: این دانش آموز رای اولی متشکل از 105 پسر و 150 دختر است که با شرکت در کارگاه های آموزشی و کرسی های آزاداندیشی توسط مسئولان و مدرسان حوزه و دانشگاه با فرآیند قانونی انتخابات و نقش آن در ثبات و توسعه متوازن کشور آشنا شدند.
وی دانش آموزان را طلایه داران نهضت بزرگ امام (ره) دانست و افزود: بستر سازی و آگاهی بخشی عمومی برای مشارکت بالا در انتخابات پیش رو، یک وظیفه ملی و دینی است.
مسئول آموزش و پرورش آبدانان عزم دولت تدبیر و امید برای برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم را مصمم دانست و گفت: احساس مسئولیت جمعی و حضور در پای صندوق های رای تضمین کننده اهداف نظام اسلامی و مایوس کننده بدخواهان ملت سر بلند ایران است.
در سال تحصیلی جاری 9 هزار دانش آموز در مقاطع سه گانه در شهرستان آبدانان مشغول به تحصیل هستند.

** واگویه های انقلاب اسلامی، در ترنم شعر
به میمنت فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، واگویه های انقلاب در ترنم شعر در شهرستان آبدانان برگزار شد.
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبدانان در حاشیه این محفل فرهنگی و ادبی گفت: در این آیین جذاب عرفانی جمعی از ادب دوستان و نکته پردازان وادی عشق و عرفان حضور داشتند.
هوشنگ رحمانی افزود: 12 نفر از شاعران نامی و برجسته شهرستان های دره شهر، دهلران و آبدانان در این آیین با قرائت آخرین سروده های خود در زمینه های ایثار، ایمان و شهادت، خاستگاه و منزلت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، اتحاد دولت ملت، همدلی و هم زبانی یاد و نام امام ره و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
وی نقش شعر در اعتلای ارزش های اسلامی را بی بدیل دانست و تاکید کرد: رسالت فرهیختگان و اصحاب علم و ارباب قلم در تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و تاثیرات شگرف آن بر فضای عمومی جهان در این برهه حساس تاریخی، بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
در این آیین فرهنگی و ادبی با اهدی لوح تقدیر و جوایزی از شاعران، گویندگان و نویسندگان موفق حوزه شهرستان های جنوب استان ایلام تجلیل شد.
بیان خاطرات کوتاه از دوران پیروزی انقلاب اسلامی، توزیع بسته های فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری مسابقات فرهنگی و اجرای سرود از برنامه های جانبی این محفل ادبی بود.
شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 167 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

**کمک 40 میلیارد ریالی کمیته امداد دره شهر به مددجویان
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دره شهر گفت: 40 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه طی 10 ماه سال 94 به مددجویان زیر پوشش این نهاد در شهرستان پرداخت شده است.
آیت اله رشیدی اظهار کرد: این کمک هزینه به محرومان و نیازمندان در سرفصل های مسکن، جهیزیه، خدمات فرهنگی، درمانی، پرداخت وام های قرض الحسنه و اشتغالزایی، خدمات مشاوره ای، کمک معیشت و خدمات موردی پرداخت شده است.
وی افزود: 16 میلیارد ریال طی سال جاری با تلاش مجموعه امدادگران بویژه حوزه مشارکت های مردمی بصورت نقد، کالا و خدمات از طریق درآمد صدقات، طرح برکت، احسان زائر، صدقه امام زمان (عج)، کمک های مردمی و سازمان ها، اکرام ایتام، جشن نیکوکاری، جشن عاطفه ها، طرح مفتاخ الجنه، زکات فطره، کمک به عتبات عالیات، نذورات و کمک های مراکز نیکوکاری جمع آوری و بین محرومان و نیازمندان تحت حمایت توزیع شده است.
مدیر کمیته امداد دره شهر با اشاره به فعالیت 35 نیروی اداره در شهرستان گفت: این افراد در طول سال به یک هزار و 815 خانوار با جمعیت چهار هزار و 380 نفر خدمت ارائه می کنند.
شهرستان 50 هزار نفری دره شهر در 100 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار