زندان مرکزی ایلام به دلیل قرار گرفتن دریکی ازمحلات مسکونی شهر؛مشکلات امنیتی وتشدید آسیب های اجتماعی متعددی رادراین منطقه مسکونی بدنبال داشته که ضرورت اقدام سریع مسئولین برای جابجایی این زندان به مکان جدید را دوچندان کرده است.
کد خبر: ۱۸۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 17 February 2016
 زندان مرکزی ایلام  به دلیل قرار گرفتن دریکی ازمحلات مسکونی شهر؛مشکلات امنیتی وتشدید آسیب های اجتماعی متعددی  رادراین منطقه مسکونی بدنبال داشته که ضرورت  اقدام سریع مسئولین برای جابجایی این زندان به مکان جدید را دوچندان کرده است.

به گزارش تابناک ایلام ؛عملیات اجرای زندان جدید ایلام در سال 1382در گذرگاه شرقی ایلام با مساحت 7هکتار در 19 قسمت شروع شد،و فاز اول آن در سال 1394با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی در حال تکمیل است.

با بهره برداری از این زندان مجموع کار درمانی وحرفه آموزی زندانیان،بند نسوان ،کانون اصلاح وتربیت زندان مرکزی وستاد کل زندانها به آن انتقال می یابد،ودر این زندان چهار سوله کارگاهی برای اشتغال زندانیان، سیستم ملاقات تلفنی، کابینی و شرعی، آشپزخانه صنعتی و خبازی ایجاد خواهد شد.

از مزایای بهربرداری از زندان جدید ،اضافه شدن این فاز به مجموعه زندان ها استان با حل مشکل کنونی تراکم جمعیت وکمبود سرانه  فضای فیزیکی کیفری که مانع بر سر راه انجام فعالیت های اصلاحی وتربیتی است. 

مدیر کل زندان ها واقدامات تامینی وتربیتی استان ایلام دراین زمینه اظهارداشت:ساختمان های دارای پیشرفت فیزیکی کم رها شده و مابقی تکمیل می شود که برای تکمیل این طرح (زندان جدید) حدود 60 میلیارد ریال نیاز است در حالیکه ما تنها 10 میلیارد ریال از این اعتبار را در اختیار داریم.

این درحالیست که استاندار ایلام مدیرکل زندانها را مسئول تامین اعتبار برای تکمیل این طرح معرفی کردوگفت: امکان کمک و مساعدت مالی از طرف استان محدود است و باید مسئولان اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی ایلام امکان دریافت قسمتی از هزینه های تکمیل ساختمان جدید زندان مرکزی از قوه قضاییه را نیز پیگیری کنند.

به هرحال همه مسئولین اجرایی وقضایی استان بخوبی از وضعیت زندان فعلی ایلام واثرات نامطلوب اجتماعی آن بر بافت مسکونی شهر ومسائل امنیتی آن بخوبی آگاهند واین موضوع در اظهارات ومصاحبه هایشان کاملا هویداست ؛انتظار مردم از مسئولین این است که بجای اظهار نظر های مکرر در خصوص مشکلات امنیتی واجتماعی زندان فعلی ومعرفی دستگاه تامین اعتبار برای تکمیل این طرح مهم ،با همدلی وهمراهی بیشتر به فکر تامین اعتبار وتسریع در عملیات اجرایی زندان جدید باشند تا بعداز 14سال انتظارها برای اتمام کار این پروژه به پایان برسد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار