کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از ظریف برای ارائه توضیحات درباره بیانیه لوزان دعوت کرد.سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از دعوت وزیر امورخارجه برای حضور در یکی از جلسات کمیسیون امنیت‌ملی مجلس برای ارائه توضیحاتی درباره بیانیه لوزان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 05 April 2015
وزیر امور خارجه کشورمان امروز به دیدار رییس مجلس شورای اسلامی رفت.

معاون سابق سفیر اسرائیل در آمریکا گفت که اجرای چارچوب توافق که بین ایران و ۱+۵ به دست آمده، برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران موثرتر از حملات نظامی خواهد بود.

"دان آریل" معاون سابق سفیر اسرائیل در آمریکا در مصاحبه با اسپاتنیک، تاکید کرد که اجرای توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 کارایی بیشتری برای متوقف کردن فعالیت های هسته ای ایران در مقایسه با حمله نظامی خواهد داشت.اینجا را ببینید.

کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از ظریف برای ارائه توضیحات درباره بیانیه لوزان دعوت کرد.سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از دعوت وزیر امورخارجه برای حضور در یکی از جلسات کمیسیون امنیت‌ملی مجلس برای ارائه توضیحاتی درباره بیانیه لوزان خبر داد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می گوید که تفاهم حاصل شده با ایران تفاهمی خوب است که بوسیله ای دیپلماسی منظم و دشوار بدست آمد.وی گفت: در آمریکا ، من انتظار بحثهای جدی را در این زمینه دارم. ما به طور کامل کنگره و مردم آمریکا را در جریان مواد این توافق قرار می دهد. در حالیکه ما در این بحث وارد می شویم ، باید به خاطر داشته باشیم فقط سه گزینه در برخورد با برنامه هسته ای ایران داریم: اینکه تاسیسات هسته ای ایران را بمباران کنیم که فقط برنامه هسته ای ایران را چند سال عقب می اندازد و در عین حال جنگ دیگری را در خاورمیانه رقم می زند، راه دیگر ترک مذاکرات و اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران به امید نتیجه بهتر است ، این روش همیشه سبب شده است ایران در برنامه هسته ای خود بیشتر پیشرفت کند، راه سوم نیز توافقی محکم و قابل راستی آزمایی همانند توافقی است که در دست داریم، توافقی که بتواند به شکلی مسالمت آمیز جلوی دستیابی ایران را به سلاح اتمی بگیرد.

یکی از سایت های خبری در تحلیلی از مذاکرات هسته ای نوشت:مهم ترین نکته درباره متن توافق لوزان را باید سرنوشت تحریم ها دانست ؛ براساس متن توافق لوزان همه تحریم ها برداشته خواهد شد و این یک دستاورد مهم است.البته طبیعی است که تحریم هایی برداشته می شود که در ارتباط با برنامه هسته ای تهران علیه کشورمان تصویب و اعمال شده است و بقیه تحریم ها در ارتباط با موضوعات دیگر از جمله اتهامات حقوق بشری سر جای خود باقی خواهند ماند، زیرا مذاکرات با 1+5 در ارتباط با برنامه هسته ای تهران بود و نه دیگر موضوعات.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت درباره مذاکرات هسته ای گفت:مطمئن باشید تندروها در سه ماه آینده با قلم و قدم هر چه بتوانند در بحث هسته ای مانع تراشی می‌کنند.وی ادامه داد:شیطان ترین موجودات بشری به ایرانِ متمدن می گویند که چرا از قوانین پروتکل الحاقی عبور می‌کند؟!

معاون اول دولت یازدهم در مورد ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات گفت: این مسئله جزء اتفاقات لحظه‌ای و گذاراست که انشاءاالله به زودی حل خواهد شد.اینجا را ببینید.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار