معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از اهداف و سیاست های مهم این وزارتخانه، جلوگیری از واردات محصولات خارجی است که مشابه داخلی دارند.
کد خبر: ۱۹۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 02 March 2016

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از اهداف و سیاست های مهم این وزارتخانه، جلوگیری از واردات محصولات خارجی است که مشابه داخلی دارند.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد علی جوادی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: این اقدامات در حوزه کشاورزی و به منظور کنترل و قرنطینه کردن مبادی ورودی کشور برای جلوگیری از ورود محصولات کشاورزی خارجی است.
وی افزود: استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری با هدف افزایش بهره وری بیشتر از پتانسیل های موجود در کشور در بخش های مختلف کشاورزی چون دامپروری مدرن، زراعت، باغ، آب و خاک، شیلات از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.
جوادی با بیان اینکه کشاورزی و استفاده از ظرفیت های آن، شاه بیت اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: توسعه و مدیریت کشاورزی از وظایف خطیر دولت و وزارت جهاد کشاورزی است و ایجاد خط اتصال بهره گیری از ظرفیت ها برای افزایش تولید و ارائه محصولات تولیدی به بازار مصرف از برنامه های جامع این وزارتخانه در کشور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موضوع پسابرجام گفت: در سال های آتی باید با فراهم ساختن شرایط آرام و مساعد برای سرمایه گذاری در همه بخش های کشاورزی به منظور تولید بهتر و با کیفیت تر محصولات و فرآورده های کشاورزی و نیز صادرات پایدار به نقاط مختلف دنیا گام برداریم.
جوادی با گریزی به مرز مهران و استفاده از این ظرفیت بزرگ در استان ایلام یادآور شد: دولت در سیاست های خود در قالب سند چشم انداز توسعه، برنامه ششم و افق 1404 کشور، جایگاه خاصی را برای استان ایلام به واسطه مرز مهران در نظر گرفته و عراق می تواند بارانداز مطلوبی برای مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور به ویژه استان ایلام باشد.
وی حضور ایران در بازارهای جهانی بخش کشاورزی از جمله کشور عراق را منوط به تقویت زیرساخت های کشاورزی، توسعه و رونق فعالیت ها و تولید محصولات کشاورزی و نیز ممانعت از ورود بی رویه و مبارزه با قاچاق کالا و محصولات کشاورزی به داخل کشور دانست.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به موضوع توسعه نیروی انسانی در این وزارتخانه افزود: در پی امضای توافق نامه وزارت جهاد کشاورزی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، این وزارتخانه سال آینده در صدد توسعه منابع انسانی و شناسایی و جذب نیروهای جوان توانمند در بدنه دولت است.
این آیین با حضور استاندار ایلام، مشاور وزیر و مدیر کل استان های وزارت جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی استاندار ایلام، مدیران ادارات زیر مجموعه جهاد کشاورزی، برخی از مدیران اجرایی و جمع زیادی از کارکنان نهادهای وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در سرسرای فرهنگیان برگزار شد.
در پایان این آیین با قدردانی از تلاش های عبدالرضا بازدار رئیس پیشین این سازمان، سید محمدتراب میری با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام منصوب شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار