مدیرکل هواشناسی ایلام با ذکر پایدار ماندن هوای نسبتا افتابی این استان پیش بینی کرد: از اواخر وقت شنبه به تدریج سامانه بارشی قوی سراسر استان ایلام را در برمی گیرد.
کد خبر: ۲۰۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 24 March 2016

مدیرکل هواشناسی ایلام با ذکر پایدار ماندن هوای نسبتا افتابی این استان پیش بینی کرد: از اواخر وقت شنبه به تدریج سامانه بارشی قوی سراسر استان ایلام را در برمی گیرد.

به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ المولکی هشدار داد: ورود این سامانه فوق العاده قوی و خوب، بارندگی های رگباری، رعد و برق، لغزندگی جاده ها، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی را به دنبال خواهد داشت.
وی یادآور شد: فعالیت این سامانه به صورت منقطع تا سه شنبه هفته آینده در تمامی مناطق استان ادامه دارد اما اوج فعالیت آن در روز یکشنبه است.
وی تاکید کرد: با توجه به حضور مردم در دامنه طبیعت و ورود مهمانان و گردشگران نوروزی به استان تمامی دستگاه های خدمات رسان باید برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: در زمان فعالیت این سامانه با توجه به وقوع رعد و برق و اینکه بسیاری از مردم استان در حاشیه و یا داخل مسیل ها چادرهای خود را برپا کرده اند، احتمال خطر وجود دارد.
شیخ الملوک ادامه داد: بنابراین از گردشگران نوروزی و مردم استان درخواست می شود تا حد امکان از قرار گرفتن در طبیعت و مناطق جنگلی و مرتعی استان خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: روزهای جمعه و شنبه آینده اطلاعیه ها و اخطاریه های هواشناسی در خصوص این سامانه صادر شده و اطلاعات دقیق در اختیار مسئولان و مردم قرار خواهد گرفت.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میانگین بارش نقطه ای در استان ایلام 604 میلی متر بود که این میزان نسبت به میانگین سال گذشته 147 درصد و نسبت به بلند مدت 92 درصد افزایش داشته است.
در این مدت استان ایلام از لحاظ ریزش های جوی مقام دوم کشور بعد از استان گیلان و از لحاظ دریافت های جوی و نزولات آسمانی عنوان نخست کشور را داشته است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار