فرماندار دهلران از بازدید 90هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی و کارونهای راهیان نور از جاذبه های تاریخی و دفاع مقدس دهلران خبرداد.
کد خبر: ۲۰۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 25 March 2016
فرماندار دهلران از بازدید 90هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی و کارونهای راهیان نور از جاذبه های تاریخی و دفاع مقدس دهلران خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛امید علی سبزی اظهار کرد: از این تعداد 40هزار نفر از جاذبه های طبیعی،تاریخی و گردشگری و 50هزار نفر نیز از یادمان شرهانی دیدن کردند.
وی افزود: این شهرستان در دوران دفاع مقدس، سرزمین عملیات های بزرگ محرم و فتح المبین، والغجر6 وچندین عملیات دیگر بوده که اکنون این مناطق بعنوان سرزمین های نور میزبان خیل عظیمی از کاروان های راهیان نوراز سراسرکشورمی باشد.
فرماندار دهلران ادامه داد:حضورمسافران وگردشگران بهمراه بازدید کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی این شهرستان فرصتی برای معرفی ظرفیت های دفاع مقدس، فرهنگی، مذهبی، تاریخی و گردشگری دهلران به سراسر کشور است.
سبزی بااشاره به آب و هوای مطلوب این شهرستان گرمسیری برای حضور گردشگران ومسافران نوروزی گفت:همچنین ازابتدای تعطیلات سال نو تاکنون بیش از 40هزارنفر ازهموطنان ازاستانهای شمالی،مرکزی و دیگر مناطق سردسیرکشور از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدیدکرده اند و بیش از 5 هزارنفرنیز اسکان داده شده اند.
شهرستان گرمسیر ومرزی دهلران درجنوب استان ایلام حدفاصل شهرستان مهران و استان خوزستان ، دارای چشمه های آبگرم،غارخفاش و چشمه ی قیر است که بعنوان یک مجتمع آبدرمانی و تفریحی محل بازدید گردشگران ومسافران نوروزی است
فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز گفت: روزانه 3 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور از یادمان شهدای شرهانی بازدید می کنند.
سرهنگ علی آبدونی افزود: تا کنون کاروان های زیادی از راهیان نور در سطح بسیج دانشجویی، دانش آموزی و محلات سراسر کشور از یادمان شرهانی دهلران بازدید کرده اند.
وی ازحضور راویان و مبلغین روحانی در محل یادمان شرهانی دهلران خبرداد وگفت: همزمان با ورود کاروان های راهیان نور به یادمان شهدای شرهانی، راویان دوران دفاع مقدس به بازخوانی و روایت رشادت ها و مظلومیت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس در این منطقه می پردازند.
فرمانده سپاه ناحیه دهلران با اشاره به آمادگی قرارگاه راهیان نور دهلران برای اسکان 600 نفر در شبانه روز اظهار کرد: در ایام بازدید کاروان های راهیان نور از یادمان شهدای شرهانی 52 نفر خادم الشهدا کار خدمت رسانی به کاروان ها را انجام می دهند.
وی افزود: اگر می خواهیم جوانان و نوجوانان را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن بیمه کنیم می بایست با استفاده از ظرفیت راهیان نور، به عنوان درسی عملی برای انتقال فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی استفاده شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار