دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر دره شهر از افزایش 15 درصدی ورود و اسکان مسافران نوروزی به این شهرستان در هفته اول تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۲۰۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 27 March 2016

بیر ستاد هماهنگی خدمات سفر دره شهر از افزایش 15 درصدی ورود و اسکان مسافران نوروزی به این شهرستان در هفته اول تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛سید مجتبی فرهادی اظهار کرد: ورود مسافر و گردشگر به این شهرستان تاریخی همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام ستاد مرکزی تسهیلات سفر تاکنون یکی از شهرهای برتر استان ایلام در بخش ورود و اسکان مسافر و گردشگر نوروزی بوده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 70 هزار گردشگر وارد این شهرستان شده اند، افزود: اکنون هتل گردشگری، خانه های بومی، روستایی، سالن های ورزشی و تعدادی از مدارس این شهرستان مملو از گردشگران نوروزی است.
به گفته فرهادی، تنگه بهرام چوبین، پارک تفریحی سراب، شهر تاریخی سیمره و موزه باستان شناسی این شهرستان تاکنون بیشترین میزان بازدید کننده را داشته است.
وی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در جوار شهر تاریخی سیره در این شهرستان خبر داد و گفت: در جوار این نمایشگاه با اجرای بازی های بومی، محلی با پخت نان محلی و آش از مهمانان نوروزی پذیرایی می شود.

** بیشترین مهمانان فرهنگی در مدارس دره شهر اسکان یافتند
مسئول اسکان مسافران نوروزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: بیشترین مهمانان فرهنگی نوروزی استان معادل 12هزار نفر تا پایان روز هفتم فروردین در شهرستان دره شهر اسکان یافته اند.
نجف عسگری نژاد افزود: از 26 اسفند پارسال تا پایان روز هفتم فروردین امسال در مجموع بیش از 30 هزار نفر در سطح مدارس استان اسکان یافتند که چهار هزار نفر آنها در یک روز گذشته بوده است.
وی ادامه داد: این تعداد مسافر در 132 مدرسه با 739 کلاس درس و همچنین خوابگاه دانشجویی فرهنگیان و مرکز فرهنگی هنری اداره آموزش و پرورش اسکان یافته اند.
عسگری نژاد با بیان اینکه اسکان مسافران نوروزی در این مدارس و مراکز تا 13 فروردین ماه ادامه خواهد داشت، گفت: 130 نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان ایلام برای ارائه خدمات دهی به مسافران نوروزی بکارگیری شده اند.
وی افزود: کلاس ها و مدارس در نظر گرفته شده برای اسکان نوروزی مسافران بر حسب امکانات و شرایط اسکان به صورت ویژه، الف، ب و ج درجه بندی شده و برای مدارسی که بهترین و مطلوب ترین خدمات و امکانات را در اختیار مسافران قرار دهند، بسته های تشویقی تعلق می گیرد.
عسگری نژاد اضافه کرد: مدارس درجه ویژه دارای تخت، پتو، فرش، تلویزیون، سامانه های گرمایشی و سرمایشی و یخچال، مدارس درجه الف دارای فرش، پتو، تلویزیون و یخچال، مدارس درجه ب نیز دارای فرش، تلویزیون، تلویزیون و یخچال مشترک و مدارس درجه ج نیز فقط دارای فرش و زیرانداز هستند.
وی گفت: عموم مسافران متقاضی اسکان در اقامتگاه های آموزش و پرورش با ورود به سامانه (eskn.medu.ir) در این سامانه ضمن ثبت نام اینترنتی از نرخ مصوب اجاره بهای مدارس و امکانات آنها اطلاع پیدا کنند و یا اینکه به ایستگاه های مستقر در مبادی ورودی و خروجی استان مراجعه و مدارس مورد نظر خود را انتخاب کنند.

** 20 تن میوه دولتی در شهرستان های دره شهر و بدره توزیع شد
مدیر تعاون روستایی دره شهر از توزیع 20 تن میوه دولتی ویژه نوروز بین مردم شهرستان های دره شهر و بدره خبر داد.
مالک داراب زاده افزود: توزیع میوه دولتی از روز چهارشنبه 26 اسفند سال گذشته در این دو شهرستان آغاز و تا 15فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: امسال از مجموع 800 تن سهمیه میوه دولتی برای این استان بر حسب جمعیت 35 تن برای دره شهر و 15 تن نیز برای بدره در نظر گرفته شده است.
داراب زاده اظهار کرد: پیش بینی می شود در صورت نیاز مردم توزیع میوه دولتی تا پایان تعطیلات نوروزی تا سقف 75 تن در دو شهرستان دره شهر و بدره افزایش یابد.
وی یادآور شد: توزیع میوه دولتی همه ساله با هدف رفاه حال مردم و کمک به افزایش خرید آن ها بوده و امسال در مجموع 200 تن نسبت به پارسال افزایش داتشه است.
این روزها جمعیت شهری دره شهر با ورود مهمانان نوروزی بیشتر از همیشه شده و مردم ایران از شرق گرفته تا شمال، جنوب و غرب در این خطه تاریخی گرد هم آمده اند.
دره شهر در 100 کیلومتری شرق استان ایلام قرار دارد و دارای 400 اثر تاریخی است که 180 اثر آن در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.
آثار تاریخی و دیدنی مشهور این شهرستان چهار طاقی، تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، شهر تاریخی سیمره، پل گاومیشان، قلعه پوراشرف، آبشار هفت آسیاب، بوستان سراب، کبیرکوه و ده ها جاذبه دیدنی طبیعی و تاریخی دیگر این روزها با آغوش باز میزبان مهمانان نوروزی هستند.
پیشینه تاریخی دره شهر که در گذشته های کهن به سیمره و ماداکتو مشهور بوده به دوره ساسانی بر می گردد به گونه ای که این منطقه از مناطق مهم، آباد و شهرهای راهبردی ساسانیان به شمار می رفته است.
بقایای شهر تاریخی سیمره با معماری شگفت انگیز و پر راز و رمز در حاشیه شهر جدید دره شهر خود بهترین سند در نشان دادن و شناساندن پیشینه مهم تاریخ پر افتخار این منطقه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار