کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام سیروان در حالی توسط استاندار ایلام به زمین زده شده که با گذشت دو ماه بدون هیچ پیشرفت فیزیکی باقی مانده است.
کد خبر: ۲۰۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 06 April 2016
کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام سیروان در حالی توسط استاندار ایلام به زمین زده شده که با گذشت دو ماه بدون هیچ پیشرفت فیزیکی باقی مانده است.

به گزارش تابناک ایلام،همه ساله درایام خاصی که به مناسبت های مهم و تاریخی در کشورمان نامگذاری شده است  شاهد کلنگ زنی پروژه های متعدد هستیم ، امابرخی از این پروژه ها به علت برخی مسائل و مشکلات  تنها در حد همان کلنگ زدن باقی می ماند و برای به ثمر رسیدن و اتمام پروژه باید سال های متمادی منتظر ماند .

18 بهمن ماه سال 94 بود که کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام سیروان توسط استاندار ایلام به زمین زده شد؛ ساخت این یادمان که بر اساس زمان بندی طرح، بایستی در یک بازه زمانی چهار ماهه ساخته می شد اما اکنون پس از گذشت دو ماه هیچ اقدام علمی برای آن صورت نگرفته و بدون هیچ  پیشرفت فیزیکی باقی مانده است.

ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان که یکی از خواسته های مردم شهید پرور سیروان بوده و از طرفی یکی از نقاط مهم فرهنگی این شهرستان است انگار مسئولان عجله ای برای ساخت آن ندارند و هربار و به دلایل مختلف ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان را به عقب می اندازند.

عدم شروع بکار یا کندی اجرای طرحها تنها مربوط به این پروژه نیست بلکه  بعضی دیگر از پروژه های این شهرستان نیز با این مشکل مواجه هستند، مردم انتظار دارند اگر کلنگی بر روی زمین  زده می شود بعد از گرفتن مراسم تشریفاتی شاهد شروع کار و پیشرفت سریع در انجام طرحها باشند اما متاسفانه این مهم به ندرت تحقق می یابد چرا که اغلب اول کلنگ ها برزمین زده می شوند و سپس به دنبال تامین بودجه واعتبارات و ... می رویم .

جهانگیر رستم زاد، شهردار لومار در پاسخ به سوال خبرنگار سیروان نوین درباره علت تاخیر در ساخت یادمان شهدای گمنام سیروان گفت: علت اصلی  تاخیر در ساخت یادمان شهدا، صورتجلسه غیرقانونی در خصوص واگذاری طراحی المان شهدا به پیمانکار، بدون گذاشتن در مناقصه که به امضای مسئولین مربوطه رسیده بود، می باشد.

وی اظهار کرد: بعد از مجری شدن شهرداری لومار برای ساخت یادمان شهدای گمنام، این طرح مراحل قانونی لازم را طی کرد و همین امر باعث به عقب افتادن طرح شد.

شهردار لومار با بیان اینکه پیمانکار المان شهدای گمنام آن مشخص شده است، افزود: تاخیرات به وجود آمده باعث شد که طرح در اسفندماه به پیمان رود و از طرفی چونکه ساخت یادمان در وسط پارک شهدای گمنام می باشد لذا شروع به کار این پروژه به بعد از ایام نوروز موکول شد.

رستم زاد خاطرنشان کرد: فاز ابتدایی این پروژه با 110 میلیون تومان اعتبار در چند روز آینده شروع و  دربازه زمانی مشخص شده ساخته خواهد شد و فاز دوم این طرح منوط به تخصیص اعتبار توسط مسئولین به این طرح می باشد./م



منبع:سیروان نوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار