رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از استخدام 120 نفر کادر درمانی و بهداشتی در سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 12 May 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  از استخدام 120 نفر کادر درمانی و بهداشتی در سال جاری در استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام
؛دکتر علی دلپیشه روز چهارشنبه در دیدار معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اعضای ستاد اجرای طرح تحول سلامت استان ایلام اظهار کرد: دولت با اجرای موفقیت آمیز و رضایت بخش طرح تحول نظام سلامت، این طرح برای تکمیل روند سلامت جامعه ورود به عرصه های بهداشتی، آموزشی و پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه پرستاری شغلی شرافتمندانه و ارزشمند در میان همه سطوح کادر درمانی است، یادآورشد: با رایزنی ها و پیگیری های موثر وضعیت دریافتی این قشر نسبت به گذشته مطلوب تر شده است اگرچه هنوز کاستی هایی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به سختی کار و شرایط شغلی پرستاران باید برای رفاه بیشتر آنها چاره ای اندیشیده شود و البته همراهی خود جامعه پرستاران و سازمان نظام پرستاری کشور در این زمینه حایز اهمیت است.

دلپیشه در خصوص وضعیت دریافت مطالبات پرستاران گفت: در وضعیت دریافتی ها این قشر تغییرات محسوسی ایجاد شده که در مقایسه با سایر کادر های درمانی و بهداشتی استان ملموس تر و قابل توجه تر است.

وی از اجرای طرح تربیت و به کارگیری کمک پرستار در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: استخدام کمک پرستار از موارد توجه دولت به این قشر است که اجرای آن مورد تایید این جامعه نیز قرار گرفته و در صورت تحقق گره کور حلقه های واسط ارتباط بین پرستار، بیمار و پزشک مرتفع می شود.

وی در پایان از استخدام 120 نفر کادر درمانی و بهداشتی در سال جاری در استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به برخی موفقیت طرح تحول سلامت در استان ایلام اشاره کرد و افزود: بیش از 60 هزار مورد عمل جراحی در این دو سال اخیرانجام شده که البته در بخش عمده ای از این اعمال جراحی پرستاران حضوری پررنگ و موثر داشته اند و زایمان های طبیعی استان نیز 9 هزار مورد بوده است.

وی ارزش ریالی تجهیزات تامین شده برای مراکز درمانی استان ایلام در قالب طرح تحول سلامت در سال 94 را بالغ بر 200 میلیارد ریال عنوان کرد که در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است که بیانگر اهمیت ویژه دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناطق کمتر توسعه یافته چون ایلام است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات حوزه درمان استان عدم پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سوی شرکت ها و موسسات بیمه گذار است که رفع این مشکل نیازمند پیگیری شورای معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دلپیشه گفت: ایلام هرچند از نظر جمعیت و کادر بهداشتی و درمانی در انتهای فهرست وزرات خانه قرار دارد اما با این وجود دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از 450 میلیارد ریال از بیمه های استان طلب دارد.

وی یادآور شد: به علت اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان هنوز فاقد بیمارستان است و مراجعه حجم انبوه بیمه شده های این نهاد به مراکز درمانی علوم پزشکی استان موجب بروز مشکلاتی برای مراکز درمانی دانشگاهی استان شده است.

محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت جامعه پرستاری استان ایلام، دیدار و گفت وگو با سرپرستاران و مسئولان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی، دیدار با دانشجویان و اساتید رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی به استان ایلام سفر کرده است.

در این دیدار هیات رئیسه و اعضای ستاد طرح تحول سلامت استان به بیان فعالیت، دیدگاه، انتقاد، مشکلات و درخواست های خود پرداختند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار