اسکندر صیدایی:
تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و دولت تدبیر و امید در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و حضور جدی این دانشگاه در بحث اققتصاد دانش بنیان به عنوان زیربنای اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر است.
کد خبر: ۲۵۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 02 July 2016

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام یکی از دانشگاه های بزرگ و برتر استان است  که پتانسیل  خوبی در بحث اعضای هیات علمی، رشته های مورد نیاز توسعه استان، امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و فضاهای آموزشی و علمی دارد که بایستی این ظرفیت عظیم در انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی ، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی استان فعال شود.

اسکندر صیدایی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام  که در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت گرفت گفت: تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و دولت تدبیر و امید در بالاترین سطح ممکن قرار دارد  و حضور جدی این دانشگاه در بحث اققتصاد دانش بنیان به عنوان زیربنای اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر است.

وی گفت: زمینه برای حضور بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی  و انجام  دوره های آموزشی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: پتانسیل بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بایستی در عرصه های به کارگیری شود که دستگاه ها و سازمان های دیگر توان ورود به آن عرصه را نداشته باشند.

وی بیان کرد: نفت و گاز، منابع آب،  صنایع نوین، بحث گلخانه ای و داروهای گیاهی پتانسیل های خوب استان برای حضور دانشگاه آزاد اسلامی است.

صیدایی تصریح کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به بحث گلخانه ای به عنوان یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی قابل تقیر است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آماده همکاری در این زمینه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کمک کار دستگاه های اجرایی است و در عرصه رقابتی و علمی کنونی یکی از بزرگترین دانشگاههای استان است که  می توان برای توسعه استان از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز ضمن برشمردن پتانسیل های واحد ایلام گفت: «جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام کمک به مدیریت استان و حرکت در مسیر توسعه استان است.

شهریار عباسی بیان کرد: اکثر رشته های دایر شده در واحد ایلام  بر اساس نسخه توسعه ایلام راه اندازی شده اند و امروز بیش از ز 24 هزار نیروی متعهد و متخصص مورد نیاز استان از این دانشگاه در مقاطع  کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ التحصیل و در روند توسعه استان نقش آفرین هستند.

وی گفت:  140 عضور هیات علمی تمام وقت و 6 هزار دانشجو که بیش از 3 هزار و 500 نفر از آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، انجام دهها طرح تحقیقاتی و پژوهشی و از همه مهمتر جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور فعال در بحث تولید علم و تبدیل آن به ثروت و تاسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان  پتانسیل خوبی برای کمک یه توسعه استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: برابر تفاهم نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی ، این واحد دانشگاهی آمادگی لازم برای اجرای دوره های آموزشی و انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در استان دارد که بایستی بستر لازم برای این حضور فراهم شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام که از چهره های دانشگاهی است و اعتقاد  ویژه ای به مشارکت و حضور دانشگاهها در برنامه ریزی استان دارد تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار