معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت:هدف دولت ترغیب دستگاه های دولتی و مردم به بیمه کردن اموال منقول و غیرمنقول خود از طریق بیمه است.
کد خبر: ۲۶۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 17 July 2016
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت:هدف دولت  ترغیب دستگاه های دولتی و مردم به بیمه کردن اموال منقول و غیرمنقول خود از طریق بیمه است.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدفرید لطیفی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بحران مناطق آسیب دیده از سیل استان ایلام اظهار کرد: پرداخت خسارت پیش از این به همه موارد تعلق می گرفت، اما اکنون تنها به خسارت های وارد شده به مسکن، خودرو و فوت افراد تعلق می گیرد و پرداخت خسارت به واحدهای تجاری و کشاورزی حذف شده است که البته در مورد استان ایلام با توجه به حجم بالای خسارت سیل دولت پرداخت خسارت به واحدهای تجاری را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: هدف دولت حذف پرداخت خسارت های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و ترغیب دستگاه های دولتی و مردم به بیمه کردن اموال منقول و غیرمنقول خود از طریق بیمه است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران یادآور شد: مسئولان دستگاه های دولتی مکلف هستند اموال منقول و غیر منقول آن دستگاه را بیمه کنند ولی تاکنون تنها 25 درصد دستگاه ها این بخشنامه را عملیاتی کرده اند تا در صورت وقوع حادثه بیمه ها جوابگوی خسارت های وارده به دستگاه باشند.

لطیفی یادآور شد: حرکت کردن به سوی اقدام های پیشگیرانه و کاهش مخاطرات بلایای طبیعی با انجام تدابیر پیشگیرانه از سیاست های اصلی دولت است ، مسئولان باید مخاطرات طبیعی و نقاط آسیب پذیر ناشی از حوادث را شناسایی و برای کاهش خسارت ها برنامه ریزی و تدبیر لازم را داشته باشند.

وی به انعقاد تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح های آبخیزداری اشاره و تاکید کرد: 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آبخیزداری کشور مصوب شده است که سهمی از این اعتبار نیز به اداره کل منابع طبیعی استان ایلام برای شتاب بخشی در انجام طرح های آبخیزداری و نیز لایروبی طرح های گذشته این اداره کل تخصیص می یابد.

لطیفی همچنین از امضای تفاهم نامه دیگری با وزارت نیرو برای لایروبی رودخانه ها توسط این وزارتخانه و نیز تدوین طرح جامع بازسازی خبر داد تا در قالب این طرح منازل و اماکن آسیب دیده به صورت اصولی و منطقی بازسازی و یا تعمیر شوند.

وی به مسئولان استان ایلام توصیه کرد: ساخت و سازهایی که در حاشیه و حریم رودخانه ها یا مسیل ها ساخته شده اند و یا در اماکن غیر ایمن اقدام به خانه سازی کرده اند در روند بازسازی ها این منازل جابجا و به نقاط دیگری منتقل شوند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار