تابناک ایلام گزارش می دهد؛
در روزهای گذشته مصاحبه ای از مهندس مروارید استاندار ایلام در خصوص قفلهایی که کلید دولت در ایلام باز کرده منتشر کردیم و در آخر مطلب هم ذکر شده بود که مطالب تنها نقل قول گفته های استاندار بوده و اینکه از نگاه ما چه قفلهایی باز نشده است را در مطالب بعدی عنوان خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۶۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 18 July 2016

امین محمدی::در روزهای گذشته مصاحبه ای از مهندس مروارید استاندار ایلام در خصوص قفلهایی که کلید دولت در ایلام باز کرده منتشر کردیم و در آخر مطلب هم ذکر شده بود که مطالب تنها نقل قول گفته های استاندار بوده و اینکه از نگاه ما چه قفلهایی باز نشده است را در مطالب بعدی عنوان خواهیم کرد.

ابتدای مطلب باید این مهم را متذکر شد که ایلام تنها زمانی می تواند در مسیر واقعی توسعه قرار گیرد که حداقل 90 درصد مدیران آن با جان و دل کار کرده و خدمت به مردم را به راستی وظیفه ی خود بدانند.اینکه استاندار و چند مدیر دیگر تمام وقت دغدغه ی خدمت به مردم را داشته و بقیه ی حضرات برای رفع تکلیف در محل خدمت حاضر شوند دردی از دردهای ایلام درمان نخواهد کرد.پس مهمترین چیز در حال حاضر پالایش تیم مدیریتی استان از فرمانداران برخی شهرستانها گرفته تا مدیران کل تعدادی از ادارات است.

مطمئنا استاندار محترم نیز نگاه نقادانه ما را مثبت دانسته و پیشنهادی اگر عنوان می شود در مسیر توسعه استان به کار خواهند گرفت.

دولت تدبیر و امید با شعار رفع گره های اقتصادی و با کلید طلایی روحانی روی کار آمد.در میتینگ های انتخاباتی حسن روحانی بارها کلید خود را به مردم نشان داده و عنوان کرد ؛ تمام قفلهای بسته شده اقتصاد و سیاست و اجتماع و ..... را باز خواهیم کرد.

در استان ایلام هم آذین بندی خیابانها و حتی جدولهای معابر به رنگ بنفش نوید همت دولت برای تغییر در استان را می داد.استاندار بومی ایلام مدیریت استان را در دست گرفت و امید های مردم صد چندان شد.

ایلام و ایلامی همه قفلهای زنگ زده و خاک خورده اقتصاد و معیشت خود را در دست گرفته و در اولین سفر کاروان تدبیر و امید به استقبال دکتر روحانی رفتند.

امروز سه سال از عمر 4 ساله دولت تدبیر و امید می گذرد و یکسال باقی مانده هم بدون شک به تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی اختصاص خواهد یافت.

اگر قرار بوده در این دولت قفلی در استان ایلام با کلید تدبیر و امید باز می شد تا امروز شده بود.هر چند تلاش استاندار ایلام و برخی مدیران اجرایی استان در خور تحسین بوده و بسیاری از قفلهای بسته شده را باز کرد ، ولی قفلهای اساسی و زنگار زده و مانع توسعه ی استان هنوز بسته مانده اند.

راه های مواصلاتی استان ایلام با سرعتی معادل یک صدم سرعت لاک پشت در حال بازسازی بوده و با همین روال می توان به 70 سال آینده ی توسعه ی راه های استان ایلام امیدوار بود.

مرز مهران و بازارچه ی بین المللی این مرز در ظاهر در اختیار مردم استان بوده و در حقیقت پولهای کلان را به حسابهای تجار گردن کلفت تهران و اصفهان و شهرهای بزرگ روانه می کند.هیچ تور زیارتی از ایلام به کربلا و عتبات نمی رود و خود ایلامی ها هم برای ثبت نام عتبات عالیات باید از طریق شمسا و .... در تهران و قم اقدام کنند.

پرونده ی منطقه ی آزاد مهران از آنجا که ابتر و شائبه بر انگیز بسته شده بود به سد مجلس خورد و مهران آزاد نشد.متاسفانه نجوای مواردی از سوءاستفاده در این پرونده به گوش می رسید که حساسیت ها را در بین رجال مرکز نشین چندین برابر کرد.

آسیب های اجتماعی در استان ایلام به منزله یه کوه قلاقبران استوار بوده و کوچکترین تکان و حرکت رو به افولی در وضعیت آسیبهای اجتماعی استان دیده نشده است.

فرهنگ و باز هم فرهنگ ،این طفل سرخورده ی این سالها و آن سالهای استان ایلام از هیچ دولتی روی خوش ندیده است. در دولت قبل که به نام اعتبارات فرهنگی و ... کلاه گشادی در غالب نسیم رحمت و شب آفتابی بر سر ایلام و ایلامی گذاشته شد و در این دولت هم اصلا فرهنگ اعتباری ندارد که کسی بخواهد به آن دست درازی کند.پیر فرهنگ این استان نیز هرچه داد می زند فقط خنده ی مسئولین و قهقه ی مستانه ی حضرات را به دنبال دارد.

به راستی که فرهنگ و هنر یکی از مظلومترین بخش های زیربنایی استان می باشد که مورد ظلم مضاعف قرار گرفته است.شک نکنید اگر دولت کلیدش را در بخش های دیگر حداقل یکبار چرخانده و قفل باز نشده است ،در بخش فرهنگ اصلا زحمت انداختن کلید را هم به خود نداده است.

در بخش مسکن استان هم صاحبان منازل و هم مستاجر ها ناراضی بوده و هیچکدام روز خوشی ندیده اند.قیمتها در عین بالا بودن در رکود کامل بوده و هیچکس جرات خرید و فروش را ندارد.ساخت و ساز در بخش مسکن به پایینترین حد خود رسیده و تخفیف 40 درصدی شهرداری در عوارض سال 95 هم مردم را به ساخت و ساز تشویق نکرده است.

معیشت مردم کوچکترین تغییر ملموسی نداشته و در بسیاری از شهرها و روستاها مردم نان سفره ی خود را به صورت قرضی از نانوایی ها تهیه میکنند.دیگر خبازخانه ها هم دفتر فروش نسیه دارند و این اوج ظلم مضاعف بر اقتصاد و معیشت مردم این استان است.

در کوچه و بازار که بنگری هستند مردمی که تنها امیدشان 45 هزار تومان یارانه آخر برج است و این ریختن اشک پی در پی برای مردمی که با شکم گرسنه و پای برهنه بر دریایی از نفت و گاز راه می روند را واجب می دارد.

در بخش توسعه ی روستایی ایلام و مردم عزیز روستاهای استان واقعا در مضیغه بوده و بعضا برای تهیه ی نان شب خود هم محتاج هستند.جاده های دسترسی و آب آشامیدنی و .... در بسیاری از روستا (زردلان و ماژین ....) غیر قابل استفاده بوده و مسئولین زحمت بازدید از این خرابی ها را هم به خود نمی دهند.

سیل و زلزله ای که خسارتهای آنها بالغ بر دو هزار میلیارد برآورد شد آنچنان قفلهایی را بر ورودی اعتبارات خود می بینند که کمتر شاه کلید یارای باز کردن آنها خواهد بود.

من این واژه که استان ایلام محروم است را اصلا قبول ندارم.ایلام محروم نیست و صد البته خیلی هم دارا است. از منابع غنی نفت و گاز گرفته تا آبهای روان و زمینه های حاصلخیز کشاورزی و مرز 430 کیلومتری کاملاً امن و طبیعت و تاریخ زیبا و ..... همه و همه از ثروت های این استان به حساب آمده و با در نظر گرفتن این ثروت ها هیچکس حق ندارد بگوید که ایلام محروم است.

ایلام از داشتن مدیران دلسوز و توانمندی که با شایسته سالاری به پست مدیریت رسیده اند و نمایندگانی که شایسته ی انتخاب بوده اند محروم است.ایلام استانی است که با وجود کم جمعیت بودن به شدت سیاست زده بوده و صاحب نظران آن منافع استان ایلام را به راحتی فدای منافع تفکری کم ارزش خود می کنند.

ایلام یک یا چند لیدر توانمند می خواهد که همه جریانهای سیاسی برای آنها ارزش و احترام قائل بوده و حرفشان را با جان و دل گوش کنند.جایگاهی که متاسفانه امروز در استان ما خالی است و کسی در حد این ظرفیت در استان نمانده است.

در همه استانهای برخوردار بزرگان چپ و راست ابتدا به منافع استان خود اهمیت داده و سپس به کل کل کردن های سیاسی خود می پردازند.ولی در استان ما چنین نیست.

استاندار ایلام به صورت شبانه روزی دغدغه خدمت به مردم را داشته و در صداقت و با اخلاقی ایشان شکی نداریم،ولی این اصلا کفایت نکرده و همه مدیران ما باید مروارید طبیعی باشند.

 مروارید ایلام اگر بخواهد در این یکسال حداقل نصف قفلهای زنگ زده استان را باز کند باید ورودی حرفهای منفی و خاله زنک به گوش خود را بسته و بگردد و مدیران توانمند و شایسته ای را پیدا کند که بتوانند با وی همراه و یاور باشند.

محمدرضای مروارید عزیز روزی که به ایلام به عنوان استاندار تشریف آوردید به خدمت شما عرض کردم(در اتوبوس و در مسیر پالایشگاه گاز) شما تنها محمد رضا مروارید نبوده و نام فامیلی را یدک می کشید که سابقه ی خدمت انقلابی به این مردم را دارند.مردم از شما و خانواده مروارید خاطره های شیرین و دلچسبی داشته و عملکرد شما یا این خاطرات را شیرین تر می کند و یا نام مروارید را به کام مردم تلخ خواهد کرد.اگر قرار باشد برخی مدیران و فرمانداران به همین روال ادامه دهند نه تنها قفلهای زنگ زده ی توسعه استان باز نخواهند شد ،بلکه ذهنیت مردم در مورد شخص شما نیز تغییر خواهد کرد. 

به هر حال باید کلید تدبیر و امید توسط استاندار ایلام بازسازی شده و در این یکسال حداقل نصف قلهای موجود را باز کند.

استان ایلام با نزدیک به 650 هزار نفر جمعیت و 11 درصد ذخائر نفت و گاز کشور یکی از استانهای کمتر برخوردار کشور بوده که در دولت تدبیر و امید هم تا کنون به مانند دولتهای قبل از توجه ویژه و واقعی مسئولین محروم مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار