استاندار ایلام در دیدار مردم زردلان؛
استاندارایلام در جمع مردم خونگرم دهستان زردلان هلیلان گفت:اولویتهای اساسی و نیازهای مردم زردلان از قبیل احداث راه مناسب،توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی ، تامین آب شرب مورد نیاز روستاها ،افزایش کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی و توسعه شبکه ی تلفن همراه در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۷۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 16 August 2016
استاندارایلام در جمع مردم خونگرم دهستان زردلان هلیلان گفت:اولویتهای اساسی و نیازهای مردم زردلان از قبیل احداث راه مناسب،توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی ، تامین آب شرب مورد نیاز روستاها ،افزایش کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی و توسعه شبکه ی تلفن همراه در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است.

به گزارش تابناک ایلام مهندس محمدرضا مروارید صبح امروز در راس معاونین خود و مدیران ارگانهای ذی ربط به دهستان زردلان سفر کرد و ضمن بازدید و دیدار با مردم روستاهای این دهستان از نزدیک در جریان کاستی ها و نیازهای مردم این دهستان محروم قرار گرفت.

استاندار ایلام در اولین دیدار خود با مردم پیازآباد درد دل و خواسته های مردم را شنیده و در راستای برطرف نمودن این مشکلات دستورات لازم را صادر کرد.
مروارید خطاب به مسئولین و مدیران آب و فاضلاب روستایی و راه و شهرسازی گفت:مشکلات بهسازی راه ارتباطی روستاهای پیازآباد و میدر و پیامن و گلدره و شاران و سیرکانه و ... باید در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف گردد.وی ادامه داد:آب آشامیدنی مورد نیاز برای روستاییان حیاتی بوده و باید تامین گردد.

مروارید در خصوص افزایش سطح کمی و کیفی خدمات بهداشتی هم در جمع مردم اظهار داشت:راه اندازی درمانگاه شرایط جمعیتی خاص خود را دارد،ولی همین مراکز بهداشت باید مجهز بوده و دانشگاه علوم پزشکی تامین آمبولانس مناسب برای این روستاها را در دستور کار خود داشته باشد.

استاندار ایلام بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی در مراکز مستعد استخدام در منطقه تاکید کرد و گفت: شرکتهای گاز و پتروشیمی که در این منطقه فعالیت دارند باید در حد توان جوانان بیکار منطقه را بکارگیری نمایند.

مروارید ریشه کنی بیسوادی و فراهم آوردن زمینه ی ادامه تحصیل فرزندان منطقه را خواستار شد و گفت:تمامی مدارس کانکسی زردلان تا پایان سال جمع آوری شده و کلاسهای درس مناسب جایگزین آنها خواهد شد.آموزش و پرورش هم باید در راستای اندیشیدن تمهیدات مناسب برای ادامه تحصیل فرزندان این مردم اقدامات لازم را عملی نماید.

مروارید با حضور در روستاهای مختلف منطقه از وضعیت آنتن دهی موبایل در زردلان گلایه مند بود و اظهار داشت: تلفن همراه یک نیاز اساسی بوده و برای برقراری ارتباط بسیار مهم می باشد.اداره کل ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات در خصوص تامین زیرساختهای لازم برای افزایش آنتن دهی تلفن همراه انجام دهند.

استاندار ایلام در ادامه جاده ی نه چندان مناسب پیازآباد به میدر را طی کرده و در محل احداث ایستگاه پمپاژ میدر بازدید کرد.
مروارید در این بازدید گفت:پیمانکار پروژه باید در فاز اول و در کمترین زمان ممکن آب را به مزارع مردم رسانده و بعد از آن سیستم آبیاری تحت فشار را در فاز دوم اجرا کند.شرکت برق هم باید برق مورد نیاز این پروژه را حداکثر تا نیمه ی شهریورماه تامین نماید.

مروارید سپس در جمع خبرنگاران در خصوص دست آورد و ره آورد سفرش به زردلان گفت:زردلان محروم نیست و از لحاظ زمینهای کشاورزی و آب رودخانه سیمره و توسعه ی باغات و صنعت توریسم بسیار مستعد است. اگر راه مناسب برای این منطقه ساخته شود هر کدام از این استعدادها می تواند به توسعه ی منطقه بیانجامد.
وی در پایان گفت: همه مشکلات و خواسته های به حق مردم را مد نظر داشته و دولت حتما با جدیت رفع مشکلات و تامین این خواسته ها را پیگیری خواهد کرد.
دهستان زردلان در منتهی علیه بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول قرار داشته و با 25 روستای ثابت بالغ بر 9 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.شرایط سخت زندگی و کمبود امکانات باعث شده بیش از 5 هزار نفر از این دهستان مهاجرت کرده و در شهرهای اطراف ساکن شوند.
حضور استاندار سختکوش ایلام در میان مردم زردلان هم باعث دلگرمی این عزیزان شد و هم نشان داد که مروارید دورافتاده ترین نقاط استان را هم فراموش نکرده و دغدغه ی خدمت به همه مردم استان را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار