براساس گفته های مدیر شرکت غله وخدمات بازرگانی استان ایلام ،بیش از 90در صد از مطالبات گندمکاران ایلام پرداخت شده ومابقی طلب آنان نیز ظرف هفته آتی پرداخت خواهدشد.
کد خبر: ۲۸۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶ 19 August 2016
این روزها موضوع تاخیر در پرداخت طلب گندم کاران توسط وزارت جهاد کشاورزی در صدر اخبار رسانه های استانی وملی قرار گرفته ، در حالیکه بیش از دوماه از زمان تحویل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان می گذرد ،اما کماکان بخشی از طلب آنان پرداخت نشده است.

به گزارش تابناک ایلام،باگذشت بیش از دوماه از پایان فصل برداشت وتحویل گندم به مراکز خرید استان ،تاکنون قریب به 10درصد از مطالبات گندمکاران استان پرداخت نشده است، درحالیکه این موضوع  درطول هفته گذشته در صدر پیگیری های نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی نیز  قرار داشت .

از یک سو سلام امینی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان استان را جویا وتسریع در پرداخت مطالبات آنان را خواستار شد واز سویی دیگر جلال میرزایی دیگر نماینده حوزه شمالی استان  در نشستی  با معاون وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را پیگیری وتسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان استان را خواستارشدند.

این درحالیست که براساس گفته های مدیر شرکت غله وخدمات بازرگانی استان ایلام ،بیش از 90در صد مطالبات گندمکاران ایلام پرداخت شده ومابقی طلب آنان نیز  ظرف هفته آتی پرداخت خواهدشد.

کامران سلیمانپور در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام اظهار داشت:از زمان آغاز خرید گندم تضمینی کشاورزان وارسال فابل اطلاعات آنان به بانک عامل،تاکنون 90درصدازمطالبات گندمکاران استان به میزان 3هزار وده میلیارد ریال به مرور پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان با بیان اینکه براساس فایلهای تحویلی به بانک عامل ،عمده مطالبات باقی مانده پرداخت خواهد شد گفت: تنها 10درصداز  مطالبات آنان به میزان 308میلیارد ریال باقی مانده است که با استناد به وعده های معاون وزیر ورییس سازمان غله کشور با شارژ حسابهادر طول یک هفته آینده ، مقدمات پرداخت این میزان از مطالبات گندمکاران استان نیز فراهم خواهد شد.

مدیر شرکت غله استان بیان داشت: اگر چه در روش جاری، پرداخت با تاخیر مواجهه بوده است اما پرداختها با رعایت انصاف وعدالت صورت گرفته ؛ به این معنا استانهایی که زودتر فایل کشاورزان را به بانک تحویل داده اند به مراتب زودتر مطالبات خود  را دریافت نموده اند .

سلیمانپور ادامه داد: تاخیرهای بوجود آمده ناشی از حجم بالای خرید گندم در استانهای مختلف کشور بود،در عین حال استان ایلام نسبت به استانهای همجوار  بیشترین حجم پرداختی ها را داشته است.

وی عنوان داشت:موضوع پرداخت مطالبات گندمکاران از اختیار استان خارج بوده امابمنظور تحقق این امر، بصورت روزانه ومستمر درتماس با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی وشرکت مادرتخصصی بازرگانی  ایران درحال پیگیری این موضوع هستیم.

براساس گفته مدیر عامل شرکت غله استان از ابتدای فصل برداشت تاکنون 265هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان استان خریداری شده است که این موضوع در طول چند دهه اخیر بی سابقه اعلام شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار