مشکلات ناشی از سیل پارسال ایلام همچنان در شهر ایلام پیدا است و در برخی از محله های این شهر آثار ناشی از آن به عینه قابل مشاهده می باشدو مشکلات سیل زدگانی دراین استان هنوز به طور کامل برطرف نشده است.
کد خبر: ۳۱۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 29 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ استان ایلام در طی سال گذشته شاهد وضعیت مناسب جوی بود به طوری که این وضعیت درسال های قبل بسیار کمرنگ و خشکسالی به تدریج دامن ایلام را گرفته بود.

اما در سال 94 این موضوع به فراموشی کامل سپرده شد و میزان بارش ها در این سال و به خصوص در اواخر سال باعث شد تا حتی آب ذخیره در سدهای ایلام به انبوه خود برسد.

این وضعیت حتی در طی سال جدید نیز حکمفرما بوده و شدت بارش ها در اوایل سال 95 نیز در ادامه همان شدت بارش ها در طی سال 94 بود.

اما این موضوع با وجود اینکه خشکسالی را از این استان دور کرد باعث ایجاد مشکلاتی برای هم استانی ها در اقصی نقاط استان شد و وقع سیل پارسال یکی از این نمونه ها است.

سیل پارسال ایلام آنقدر سنگین بود که حتی تا چندین روز در صدر اخبار ملی و رسمی کشور قرار گرفت و گزارش های مختلفی از بخش های مختلف سیما در شبکه های سراسری در رابطه با این موضوع پخش شد.

مشکلات ناشی از سیل پارسال ایلام همچنان در شهر ایلام پیدا است و در برخی از محله های این شهر آثار ناشی از آن به عینه قابل مشاهده است.

در این سیل به بسیاری از منازل مردم شهر ایلام به خصوص در مناطق حاشیه نشین و علی الخصوص محله بانبرز خسارات زیادی وارد شد و تمام وسائل موجود در خانه ها در اثر این سیل غیرقابل استفاده قرار گرفت.

سیل سال گذشته آسیب های جدی به زیرساخت ها و جاده های استان وارد کرد به طوری که وقوع این سیل وضعیت نامناسب این زیرساخت ها را به خوبی بروز داد.

در این میان حتی خودروهای شخصی مردم نیز در امان سیل نماندند و خسارات زیادی به وسایل نقلیه مردم وارد شد و باعث سرگردانی آنان در آن ایام شد.

این در حالی بود که برخی مقامات کشوری برای بررسی این موضوع به ایلام سفر کرده بودند، نوبخت، سخنگوی دولت در جریان سفر خود به ایلام سیل زده از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم سیل زده قرار گرفت.

خارج از حواشی که وی در این سفر ایجاد کرد و تمامی مشکلات سیل را به دولت قبل نسبت داد اما وعده هایی نیز برای رفع این مشکلات مردم سیل زده داد به طوری که هنوز با گذشت مدت مدیدی از آن محقق نشده اند.

برخی از شهروندان ایلامی  ضمن ابراز گلایه از عدم تحقق وعده های پس از سیل معتقدند با وجود گذشت یک سال از سیل ایلام ولی هنوز به تمامی خودروهای خسارت دیده وامی پرداخت نشده است.

این در حالی بوده که استاندار ایلام در اظهارنظری از قول مساعد نوبخت مبنی بر پرداخت خسارات ناشی از سیل تا دو ماه آینده (تا اسفند سال گذشته) خبر داد بود و حال سوال شهروندان ایلامی اینجاست که چرا با وجود قول آقای نوبخت برای پرداخت سریع اما نتایج حاصل از ان برای مردم سیل زده ملموس نیست؟



بروید وام بگیرد!

یکی از شهروندان ایلامی در این خصوص  گفت: با گذشت یک سال از سیل ایلام هنوز خبری از کمک های بلاعوض نیست و اگر چه برخی از شهروندان اقدام به دریافت این کمک ها کرده اند اما تاکنون این تسهیلات شامل حال بنده نشده است.

کرمنژاد اظهار کرد: در این راستا برخی شهروندان که در این سیل خسارت دیده اند توسط مسئولان شناسایی و به این افراد کمک هایی شده است و به بنده که اقدام به خرید خودرویی کرده و در این سیل دچار حادثه شد هیچ گونه کمکی نشده است.

وی افزود: در این راستا نه تنها کمکی نشده بلکه به ما اعلام می کنند که خودتان به دنبال وام باشید بنده می توانم به تنهایی وام را دریافت کنم اما هزینه ای که به سیل ایلام اختصاص داده شده و حق مردم است از آن استفاده کنند و در همه رسانه ها و رونامه های استانی و کشوری اعلام کردند که میزان 650 میلیارد تومان در این خصوص به استان ایلام کمک شده مسئولی که این مبلغ و کمک در اختیارش قرار دارد توضیح دهید که چگونه این کمک ها را در اختیار مردم قرار داده است.

این شهروند ایلامی ادامه داد: در حال حاضر پلی که در مسیر تردد محله مان قرار دارد بسیارآسیب پذیر است و اگر بارندگی ها شروع شود مشکلات سال گذشته دوباره نمایان خواهد شد.

کرمنژاد بیان کرد: از مسئولان مربوطه خواستاریم تا جواب قانع کننده ای به این مسائل و مشکلات بدهند.

 
با توجه به فصلی که در آن قرار داریم و نیز بارش ها به تدریج در استان شروع خواهد شد رفع مشکلات سیل زدگان و توجه به مسائل و مشکلات انان باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد./م
 
 
 
منبع:ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار