امام جمعه ایلام در آیین افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ایلام :
رواج قرض الحسنه برکات بسیاری در جامعه دارد و ازطریق توسعه فرهنگ قرض الحسنه می توان بسیاری از مشکلات نیازمندان را برطرف کرد.
کد خبر: ۳۲۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 07 November 2016
نماینده ولی‌فقیه در استان  و امام جمعه ایلام گفت: خدمت رسانی به نیازمندان از طریق کمکها و تسهیلات قرض الحسنه از اقدامات ماندگار کمیته امداد و یک اقدام بسیار ارزشی از سوی این نهاد است.
به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام لطفی در آیین آغاز بکار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وابسته به کمیته امداد استان ایلام که با حضور تعدادی از مدیران سازمانها و بانکهای این استان برگزارشد گفت: یکی از امور با ارزشی که در این نهاد بصورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته است پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان بوده که در قرآن کریم آیات بسیاری دراین‌باره آمده است و امروز هم شاهد  رسمیت یافتن بیشتر این مهم در کمیته امداد هستیم.
وی با تأکید بر ضرورت نظارت دقیق بر فعالیتهای موسسات مالی کشور، یکی از نتایج عدم نظارت بر بانکها را انحراف تسهیلات پرداختی از مسیرهای  اصلی خود عنوان کرد و گفت: سیستم نادرستی در فعالیت بانکها هست و آن اینکه در بسیاری از موارد تسهیلات پرداختی نه تنها در جای خود هزینه نمی شود بلکه  افراد وام گیرنده حتی حاضر نیستند این تسهیلات را بازپرداخت نمایند.
امام جمعه ایلام با اشاره به اهمیت رواج فرهنگ قرض الحسنه ای در کشور تصریح کرد: چنانچه بتوانیم  این فرهنگ درست را در جامعه نهادینه کنیم از طریق این سنت حسنه می توان زندگی بسیار از مردم نیازمند را تغییر داد.
سیستم قرض الحسنه باید در همه بانکها توسعه پیدا کند
لطفی تصریح کرد: قرض الحسنه دارای برکات بسیار زیادی در جامعه است و اگر بتوانیم صندوقهای قرض الحسنه را توسعه دهیم می توانیم اثار ماندگاری را در جامعه شاهد باشیم.
وی افزود: البته مصارف قرض الحسنه هم باید در مسیر درست خود باشد و چنانچه مصرف این تسهیلات در راستای تولید و  اشتغال است باید مراقب باشیم در جاهای دیگر هزینه نشود.
امام جمعه ایلام در ادامه افزود: برای توسعه بیشتر کشور باید به این سمت حرکت کنیم که قرض الحسنه به عنوان یک سیستم مالی و معاملاتی در همه بانکها و موسسات مالی و اقتصادی و حتی در بین مردم توانمند و متمول رواج پیدا کند.
وی ادامه داد: واقعیت این است که بسیاری از مردم از طریق دریافت تسهیلات مالی امرار معاش می کنند که لازم است روند اینکار درست و حلال باشد.
لطفی یکی از آسیب های فعالیتهای مالی و بانکی را موضوع رباء دانسته و افزود: دن اسلام در این زمینه بسیار هشدار داده است و در عین حال بر استفاده از رویه قرض الحسنه بسیار تأکید کرده است.
رفتن کمیته امداد به سمت فعالیتهای قرض الحسنه ای اقدامی ارزشی است
نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه به خدمات کمیته امداد به قشر نیازمند اشاره کرد و گفت: این نهاد در طول 37 سال گذشته خدمات متنوع و  همه جانبه ای به قشر نیازمند ارائه داده است و رویکردهای جدید این نهاد نیز قابل تحسین است.
لطفی ادامه داد: یکی از مهمترین این رویکردها پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان بوده که در گذشته نیز وجود داشته و امروز نیز با افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شاهد رسمیت یافتن و گسترده تر شدن این رویکرد هستیم.
وی افزود: خدمات این نهاد به نیازمندان قبلا در عرصه های مختلفی شامل خدمات درمانی،مسکن، اشتغال، تحصیل، ازدواج و عرصه های دیگری وجود داشته و امیدواریم در رویکردهای جدید، تسهیلات قرض الحسنه این نهاد گسترده تر شده و بتواند مشکلات بیشتری از نیازمندان را مرتفع نماید.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار