نماینده مجلس:
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی مشکلات آب شرب، برق و کشاورزی دشت عباس را یادآور شد و گفت: بزودی با حفر و تجهیز یک حلقه چاه مشکلات آب شرب برخی از روستاهای این دهستان بر طرف می شود.
کد خبر: ۳۳۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 20 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شادمهر کاظم زاده شامگاه شنبه در دیدار با مردم دشت عباس با اشاره به خواست و مطالبه مردم در خصوص مرز چیلات و موسیان اظهار کرد: راه اندازی این مرز با توجه به نزدیکی به عتبات عالیات باید در اولویت قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه پبگیری هایی برای راه اندازی مرز چیلات در وزارت کشور انجام شده است، افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس مرز چیلات تصویب شده و پیگیر هستیم در هیات دولت نیز تصویب شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم بالای ترددها در ایام اربعین مشکلاتی در مرز مهران ایجاد می کند، گفت: راه اندازی مرز چیلات می تواند از ازدحام جمعیت و ترافیک مرز مهران بکاهد و استان ایلام نیز از نعمت 2 مرز رسمی با کشور عراق برخوردار شود.
 
کاظم زاده ایجاد بخشداری در دشت عباس را یکی دیگر از خواسته های مردم منطقه دانست و یادآور شد: رایزنی ها در وزارت کشور و دفتر تقیسمات کشوری انجام شده و امیدواریم این موضوع نیز هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.
 
وی به جمعیت 16 هزار نفری دهستان دشت عباس اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سرشماری سال جاری میزان جمعیت به 20 هزار نفر برسد تا ظرفیت تبدیل به بخش را داشته باشد.
 
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی مشکلات آب شرب، برق و کشاورزی دشت عباس را یادآور شد و گفت: بزودی با حفر و تجهیز یک حلقه چاه مشکلات آب شرب برخی از روستاهای این دهستان بر طرف می شود.
 
وی مشکلات تخصیص آب کرخه به اراضی کشاورزی دهستان دشت عباس را مورد تاکید قرار دارد و یادآور شد: مسئولان این موضوع را در دستور کار دارند تا سهم شهرستان از آب کرخه بویژه در سال های کم آبی محقق شود.
 
کاظم زاده اضافه کرد: تسریع در راه اندازی طرح ان جی ال دهلران برای اشتغال جوانان از دیگر موضوعاتی است که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم تا با تخصیص وام صندوق توسعه شاهد تسریع در راه اندازی آن و بهره مندی مردم منطقه از مزایای آن باشیم.

** ارتقای دهستان دشت عباس به بخش مطالبه مردم است که باید بررسی شود
سرپرست فرمانداری دهلران نیز در این دیدار ارتقای دهستان دشت عباس به بخش را از خواسته های مردم منطقه دانست که باید از سوی مسئولان بررسی شود.
 
سید حسینعلی موسوی گفت: با توجه به شاخصه ها شاید از نظر وزارت کشور این درخواست پذیرفته نشود که باید برای رفع این مشکل پیگیری کرد.
 
به گفته وی، با توجه به شاخصه های جمعیتی، وجود اماکن مقدسه و امامزاده ها و روستاهای اطراف و همچنین مرزی بودن، می شود تلاش کرد که دشت عباس به نقطه شهری دارای شهرداری ارتقا یابد.
 
موسوی استقرار ادارات کمیته امداد، امور آب و دیگر دستگاه های خدماتی در این منطقه با توجه به نیاز مردم را مورد تایید قرار داد و افزود: باید برای تحقق خواسته های مردم تلاش کنیم.
 
وی راه اندازی مرز چیلات با توجه به آماده سازی زیر ساخت ها در این منطقه را از دیگر مطالبات جدی مردم شهرستان دهلران دانست و گفت: اقدام های خوبی در زمینه زیرساخت های این مرز انجام شده و 50 میلیارد ریال برای آن هزینه شد.
 
سرپرست فرمانداری دهلران اظهار کرد: مرز چیلات یک ضرورت و استراتژیک برای مردم شهرستان است چون راه اندازی آن هم در اشتغال هم معیشت و هم جلوگیری از مهاجرت نقش اساسی دارد که امیدواریم با تداوم پیگیری ها و رایزنی ها سال آینده شاهد گشایش رسمی این مرز باشیم.
 
امام جمعه دهلران نیز در سخنانی رفع مشکلات آب اراضی کشاورزی دشت عباس را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق کشاورزی منطقه با حمایت و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی این مشکل برطرف شود.
 
حجت الاسلام سید محسن موسوی به طرح احیای 50 هزار هکتاری دشت عباس و تبدیل اراضی دیم به آبی نیز اشاره کرد و افزود: توجه ویژه و تسریع در این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با انتقاد از اداره اوقاف و امور خیریه استان ایلام بر ضرورت راه اندازی نمایندگی اوقاف در شهرستان دهلران برای رفع مشکلات امور مربوطه را خواستار شد و گفت: ایجاد خانه عالم، سالن ورزشی و استقرار ثبت احوال در دهستان دشت عباس ضرورت دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار