مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ایوان ازثبت9فقره وقف دراین شهرستان خبردادوگفت:ترویج فرهنگ وقف نیازمند کار فرهنگی و اطلاع رسانی است.
کد خبر: ۳۳۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 27 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مهدی صادقی اظهار کرد:با فرا رسیدن دهه وقف در اقدامی خداپسندانه جهانشاه ذولفقاری زمینی به مساحت 200 متر به ارزش 100 میلیون ریال در روستای لین جاب بخش مرکزی برای ساخت مسجد وقف کرده است که در این دهه رونمایی و ثبت می شود.
 
وی افزود: این اداره برای اطلاع رسانی شهروندان از موقوفه ها و آشنایی با این سنت حسنه اقدام به نصب تابلو و بنر در مناطق مختلف شهرستان کرده است.
 
صادقی از مرحله اول طرح بهسازی آستان امامزاده حاجی حاضر خبر داد و گفت: این طرح با سنگفرش ضلع جنوبی به مساحت 250 متر مربع و اعتبار 150 میلیون ریال در دهه وقف به بهربرداری می رسد.
 
وی یادآور شد: تعداد بقاع ایوان 2 امامزاده و یک آرامگاه (بابا گیر) است که نه تنها مورد توجه مردم شهرستان بلکه مورد استقبال مردم استان نیز هستند.
 
صادقی تعداد هیات امنای این 2 امامزاده را پنج نفر اعلام کرد و گفت: غبارروبی بقاع، دیدار با خانواده شهدا، راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم و اعزام مبلغان به سطح شهرستان از برنامه های دهه وقف است.
 
وی ادامه داد: سال گذشته نیز سه وقف برای ساخت مسجد و غسالخانه توسط خیران ثبت شد که یکی از آنها زمینی به مساحت 300 متر مربع توسط خیر نیک اندیش محمد جواد حسینی در روستای ساتیان است همچنین این خیر زمینی به مساحت 180 متر مربع برای ساخت غسالخانه در روستای ساتیان وقف کرده که هزینه ساخت و ساز این 2 وقف نیز با حمایت مالی واقف به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال تامین و پرداخت شد.
 
صادقی وقف دیگر شهرستان ایوان در سال 94 را 420 متر زمین برای ساخت مسجد به ارزش 200 میلیون ریال توسط واقف نیک اندیش صفر سرتنگی در روستای سرتنگ اعلام کرد.
 
وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ وقف نیازمند کار فرهنگی و اطلاع رسانی است و باید بستری فراهم شود تا از ظرفیت خیران خارج استان برای وقف های جدید و مورد نیاز استان استفاده شود.
 
در سال 94 شش سند مالکیت در ایوان برای مساجد ثارالله در روستای خرابانان علیا، سید الشهدا در روستای شاله شوری، سالار شهیدان در زرنه، امام حسین در روستای سرتنگ علیا، صاحب الزمان در روستای حصار شاوه و مسجد امام خمینی در روستای خرابانان سفلی به ثبت رسیده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار