معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: طرح آمارگیری نیروی کار مربوط به فصل پاییز در این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۳۳۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 29 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ زهره سادات حائری روز سه شنبه  اظهار کرد: طرح آمارگیری نیروی کار فصل پاییز باید از 15 آبانماه اجرا می شد که بدلیل تداخل با سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 اجرای آن به ششم آذرماه موکول شد.

وی یادآور شد: طرح آمارگیری نیروی کار روز 15 ام ماه میانی هر چهار فصل سال به مدت 14 روز و به صورت نمونه ای اجرا می شود و هدف آن محاسبه شاخص های مهم نرخ بیکاری، مشارکت اقتصادی و میزان اشتغال در هر فصل است.

وی تاکید کرد: از جمله شاخص های مهمی که از این طرح استخراج می شود نرخ بیکاری است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: بر اساس آمارگیری نیروی کار بهار امسال، نرخ بیکاری استان ایلام 10.2 درصد اعلام شده که در مقایسه با بهار سال گذشته 2 درصد کاهش نشان می دهد.

حائری ادامه داد: بر این اساس، ایلام که در بهار سال گذشته از نظر میزان اشتغال رتبه پانزدهم کشور را به خود اختصاص داده بود در بهار سال جاری با دو پله کاهش در جایگاه سیزدهمین استان های کشور قرار گرفته است.

وی یادآور شد: چکیده طرح آمارگیری نیروی کار استان ایلام در فصل تابستان گذشته نیز منتشر شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار